۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۲۰

امیرآبادی فراهانی:

قوانین ناکارآمد حوزه ایثارگران اصلاح می‌شود

قوانین ناکارآمد حوزه ایثارگران اصلاح می‌شود

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس گفت: مجلس یازدهم قوانین ناکارآمد حوزه ایثارگران را اصلاح می کند و از تصویب قوانینی که قابلیت اجرایی ندارد، جلوگیری خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد امیرآبادی فراهانی رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز در نشست رسیدگی به مشکلات درمانی ایثارگران گفت: خوشبختانه فراکسیون ایثارگران مجلس یازدهم نگاهی جدی برای رفع مشکلات این عزیزان دارد. چندین کمیته نیزتاکنون تشکیل شده که یکی از آنها کمیته تلفیق قوانین است.

وی افزود: در حال حاضر ۲۵  الی ۳۰ درصد قوانین اجرا نمی شود. جانبازان زیر ۲۵ درصد نیز مشکلات فراوانی دارند. مجلس یازدهم تصمیم دارد قوانینی که قابلیت اجرایی ندارد را تصحیح کند و از تصویب قوانینی که اجرایی نمی شود، جلوگیری کند. چرا که با تصویب قوانین ناکارآمد این تصور در جامعه ایجاد می شود که تمام منافع کشور به جا معه ایثارگری داده شده است. این در حالی است که بسیاری از قوانین این حوزه به مرحله اجرا نیز نمی رسد.

امیرآبادی فراهانی تصریح کرد: در حال حاضر با مشارکت بنیاد شهید، کمیته بودجه ۱۴۰۰ را ایجاد کرده ایم. کمیته برنامه هفتم نیز در حال راه اندازی است که با هماهنیگ قوه مجریه به منظور رسیدگی به اجرای قوانین ایثارگران خواهد بود.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس گفت: این امر که برخی از جانبازان برای حل مشکلات خود دچار مشکلات مالی هستند و امکان استفاده از خدمات بنیاد را ندارند، مایه شرمساری است. به طور کلی بنیاد برای حل مشکلات این عزیزان نیاز به کمک مجلس و دولت دارد. مجلس یازدهم این وعده را می دهد که در راستای حل مشکلات این عزیزان تمام تلاش خود را انجام دهد.

وی در خاتمه گفت: توافق امروز به منظور پرداخت پاداش بازنشستگی ایثارگران اتفاق بزرگی است که با کمک دولت در حال انجام است.

کد خبر 4982667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
      0 1
      سلام آقای اوحدی عزیز فکری بحال جانبازان دیگر توجه نمی شود فقط ماده ۳۸نداریم مطالباتش چی چقدر تبعیض جانبازان برای همه اجرایی نشده ۳۰درصد کارافتادگی کل مستم هیچ معوقه نداشتم این عزیز را چه کم کاری کردن