۲۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۳۳

رئیس سازمان نظام پزشکی استان اصفهان:

کمبود متخصص در بیمارستان‌های اصفهان در دوران کرونا نداشته‌ایم

کمبود متخصص در بیمارستان‌های اصفهان در دوران کرونا نداشته‌ایم

اصفهان - رئیس سازمان نظام پزشکی استان اصفهان گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون با توجه به تعامل بیمارستانهای مختلف، کمبود متخصص در کادر درمانی بیمارستانهای شهر اصفهان نداشتیم.

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی خادمی ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اصفهان ضمن تبریک روز خبرنگار با بیان اینکه تأمین سلامت و امنیت دو موضوع مهمی در هر کشور است، اظهار داشت: جامعه پزشکی همگام با یکدیگر به ویژه در شرایط حساس کنونی نقش اساسی در تأمین سلامت جمعه دارند.

وی با بیان اینکه جامعه پزشکی در خط مقدم مبارزه کرونا و خبرنگاران در خط مقدم اطلاع رسانی هستند، ایثارگری کادر درمانی طی شش ماه گذشته بی‌بدیل است و از سویی اطلاع رسانی جامعه خبری در این زمینه در کیفیت ارتقای خدمات تأثیرگذار خواهد بود.

کرونا یک ویروس هزار رنگ است

رئیس سازمان نظام پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه کرونا یک ویروس هزار رنگ است، تاکید کرد: این احتمال می‌رود که این ویروس در آینده عوارض دیگری برای مبتلایان نیز داشته باشد.

وی ادامه داد: همان گونه که این روزها بیماری رنگ عوض کرده است و در نتیجه پروتکل‌های بهداشتی نیز بارها تغییر کرده است عوارض این بیماری و میزان خسارت در آینده نیز مشخص نیست.

خادمی در پاسخ به سوالی در ارتباط با میزان دقیق ابتلاء به کرونا در اصفهان گفت: ما آمار دقیقی در دست نداریم بلکه این آمار روزانه از سوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام می‌شود.

۹۵ درصد پزشکان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند

وی در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مطب برخی پزشکان تاکید کرد: بازرسی‌های میدانی ما نشان می‌دهد که ۹۵ درصد پزشکان این امر را رعایت می‌کنند و به برخی کلینیک‌ها که این مطالب را رعایت نمی‌کنند تذکرات لازم داده شده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان اصفهان تاکید کرد: هرگاه کمبودی برای شیفت‌ها داشته‌ایم بیمارستانها نیز با یکدیگر تعامل داشته‌اند و بدین ترتیب در دوران کرونا کمبود متخصص در کادر درمانی بیمارستان‌های اصفهان نبوده‌ایم.

وی اضافه کرد: تنها در بازه زمانی کوتاهی در اردستان و کاشان و آران و بیدگل کمبود متخصص داشتیم که از این کمبود از اصفهان جبران شد.

خادمی با اشاره به اینکه هم اکنون پزشکان نیز در دوران کرونا به دلیل بسته بودن مطب‌ها دچار مشکلاتی شدند، تاکید کرد: هم اکنون مطب تمامی پزشکان باز است اما مشخص نیست در آینده آیا الزامی به تعطیلی مجدد مطب‌ها وجود دارد یا خیر و همه چیز را زمان و رفتار ویروس کرونا مشخص می‌کند.

کد خبر 4995260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha