۲۲ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۰۳

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

دسته روی و تجمع در محرم نخواهیم داشت

دسته روی و تجمع در محرم نخواهیم داشت

گرگان- مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که رعایت پروتکل های بهداشتی و تصمیم ستاد کرونا برای برگزاری مراسم محرم مبنا است، گفت: دسته روی و تجمع در این ایام نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام نورالله ولی نژاد ظهر چهارشنبه در ششمین جلسه ستاد استانی محرم اظهارکرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در کارکردهای ستاد محرم برای ما حجت و مبنا است.

وی با اشاره به اینکه معظم له نظر ستاد ملی کرونا را برای خود قابل اجرا برشمردند، افزود: برهمگان واجب است که مراسم محرم را طبق دستورالعمل های این ستاد با حفظ پروتکل وزارت بهداشت و رعایت فاصله اجتماعی برگزار کنند.

ولی نژاد ادامه داد: مراسم دسته روی و تجمع برای عزاداران حسینی در محرم نداریم و برنامه های تعریف شده ای جایگزین آنها خواهد شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به محدودیت برنامه های ماه محرم تصریح کرد: محدودیت هایی در برگزاری مراسم محرم خواهیم داشت و بزودی اعلام خواهد شد.

ولی نژاد اضافه کرد: مردم فهیم و آگاه مراسم محرم را به خوبی برگزار و کرونا را هم مدیریت خواهند کرد.

وی ابراز کرد: هیئات مذهبی، مداحان و علما همان طور که در مواسات و ضدعفونی شهر و روستاها خیلی خوب عمل کردند در آرامش و تنظیم برنامه های محرم هم نقش مهمی دارند.

برگزاری مراسم محرم با رعایت پروتکل ها

در ادامه معاون فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به مولفه قدرت نظام اسلامی که مهم ترین مبحث تفکر عاشورایی است، اظهارکرد: اگر انقلاب شکوهمند ایران اسلامی به جهان صادر شد ریشه در مکتب عاشورا دارد.

حجت الاسلام رضا دیلمی گفت: یکی از ظرفیت های بزرگ نظام اهمیت بسط ارزش های گفتمان عاشورا و مکتب سیدالشهدا است و این مهم باید تبیین شود.

دیلمی با اشاره به شرایط اقتضایی کشور و بیماری منحوس کرونا افزود: همه باید با یک همدلی و هم افزایی بتوانیم به شکل فاخر برنامه های محرم را انجام دهیم به طوری که دغدغه جامعه دینی برطرف شود و کرونا هم تشدید نشود و از سویی هم باید مراقبت کنیم تا مراسم ملی و مذهبی ما برای جریان معاند بهانه سازی نشود.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گلستان با تجلیل از نقش تشکل های دینی گفت: تشکل ها در قامت انقلاب اسلامی خوش درخشیدند و در مدیریت بحران ها و چالش های انقلاب اسلامی همواره در صف اول بوده اند.

کد خبر 4997037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha