۲۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۱۴

بهار دوباره در جنگل‌های اهر

جمع آوری تخم و شفیره‌های آفت پروانه دم قهوه‌ای در اهر

 جمع آوری تخم و شفیره‌های آفت پروانه دم قهوه‌ای در اهر

اهر- اقدام مناسب اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی در جمع آوری تخم و شفیره‌های آفت پروانه دم قهوه‌ای در جنگل‌های اهر باعث سرسبزی دوباره درختان شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اقدامات صورت گرفته برای مبارزه با آفت پروانه دم قهوه‌ای سبب جان گرفتن دوباره جنگل‌های منطقه بویژه در مناطق اطراف روستاهای افیل، بهل، انداب (پارک جنگلی فندقلوآللو و گوراوان ها شده و باید برای کنترل هر چه بیشتر آفات در فصل پاییز این فعالیت‌ها تداوم یابد.

پیش از این در گزارش‌ها و فیلم‌هایی به وضعیت نابسمان درختان در جنگل‌های ارسباران اشاره شده بود که آفت پروانه دم قهوه‌ای باعث بی برگ شدن درختان می‌شد.

این مسئله بدون همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل و بویژه شهرستان مشگین شهر که همجوار با جنگل‌های شهرستان اهر هستند ناقص بوده و سبب خواهد شد تا آفت پروانه دم قهوه‌ای به صورت کامل از بین نرفته و در آینده نزدیک دوباره گسترش یابد. این امر لازمه به وجود آمدن ارتباط بین استانی است تا برای مدتی این مشکل که بلایی نابود کننده برای جنگل‌ها است تا حد زیادی مرتفع شود.

بدیهی است اقدامات انجام یافته تا بدین جای کار مناسب بوده و در کنار این اقدامات، ترمیم فنس کشی‌ها جهت حفاظت هرچه بیشتر و احیای بسیاری از مناطق جنگلی، نوید جدیتی بیشتر در صیانت از منابع طبیعی در این مناطق را می‌دهد.

همچنین ضروری است اداره کل محیط زیست استان آذربایجان شرقی، در مدیریت منطقه حفاظت شده یای قاری که بخش عمده‌ای از جنگل‌های شهرستان اهر به دلیل قرار گرفتن در داخل آن با مشکلاتی مواجه شده اهتمام بیشتری داشته باشد و از طرفی عدم وفای به عهد این اداره در ایجاد پارک وحش در پارک جنگلی فندقلو موجب گلایه مندی بسیاری از مردم شده است.

کد خبر 4999247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha