۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۳۹

تندگویان در پاسخ به مهر:

هدف از پرداخت وام ازدواج افزایش فرزندآوری است

هدف از پرداخت وام ازدواج افزایش فرزندآوری است

معاون ساماندهی امور جوانان گفت: هدف ما از ازدواج افزایش جمعیت و فرزندآوری است، بنابراین قصد ما کمک به کسانی است که در محدوده سن جوانی اقدام به تشکیل خانواده و افزایش می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش ظهر امروز در نشست خبری هفته دولت در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص دستور رئیس جمهور مبنی بر محدودیت سنی بر پرداخت وام ازدواج، گفت: هنوز هیچ ابلاغیه‌ای از سوی دولت ابلاغ نشده و سن دقیقی نیز برای وام ازدواج اعلام نشده است در صورتی که دستورالعمل خاصی اعلام شود پس از آن می‌توانیم سن پرداختی برای وام ازدواج را لحاظ کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در دستور رئیس جمهور پرداخت وام ازدواج به بالای افراد بالای ۴۰ سال ممنوع شده است، گفت: این وام برای جوانان است و سن جوانی در کشور نیز تعریف و محدوده خاص خود را دارد. در نتیجه دولت نمی‌تواند به هر فردی که در هر سنی قصد ازدواج دارد تسهیلات ازدواج پرداخت کند.

معاون ساماندهی امور جوانان افزود: چرا که هدف ما از ازدواج افزایش جمعیت و فرزندآوری است و بنابراین قصد ما کمک به کسانی است که در محدوده سن جوانی اقدام به تشکیل خانواده، فرزندآوری و افزایش جمعیت می‌کنند. در نتیجه دولت موظف نیست به کسانی که در سنین بسیار بالا تنها برای رهایی از تجرد اقدام به ازدواج می‌کنند وامی به عنوان وام ازدواج پرداخت کند.

تندگویان تصریح کرد: هدف اصلی ما و دولت رسیدگی به بحران جمعیت است و این امر یک اولویت در کنار موضوع ازدواج است. در نتیجه تمرکز اصلی ما بر روی جامعه هدفی است که بتوانند با انجام ازدواج به افزایش جمعیت کشور کمک کنند.

وی در پایان تصریح کرد: موضوع تک فرزندی یکی از معضلات اصلی جامعه است و ما با آن مخالف هستیم چرا که این امر در آینده در بحث اشتغال، کاهش جمعیت و آسیب‌های اجتماعی مؤثر است. در حال حاضر فرزندان خانواده‌ها به دلیل تک فرزندی مصرف گرا شده و همین افراد در آینده به دلیل تأمین شدن تمام نیازهایشان در خانواده تمایلی به ازدواج ندارند.

کد خبر 5007202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
      9 0
      دولت باید به این فکر کنه که چرا این فرد بالای 40 سالش شده و ازدواج نکرده. این افراد چوب کم کاری شما را میخورند.
    • IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
      5 0
      آقای تند گو فکر میکنی جوان ۳۴ ساله از سر دلخوشی ازدواج نمی کنه از سر بیکاری بی پولی از سر بدبختی هستش آقای تندگو یکمی یواش بگو
    • IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
      5 0
      دولتهای قبل و الان باعث شدند 20ساله ها بشن 28 ساله و الی اخر حالا انگ بزنید به سن بالاها اول برنامه‌هایی که برای ازدواج در این دولتها را مرور کن بعد قصه بگو تازه به همین سن پایین ها هم وام نمیدیدپس هی
    • اسماعیل IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
      5 0
      همین نظریات از من درآوردی افراد ناآگاهی مثل شماست که سن ازدواج بالا رفته است. من باب اطلاع شما سن فرزند آوری برای خانم ها ۵۰ سالگی و بدون محدودیت برای آقایان هست.
    • سجاد IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
      11 0
      یه طرح هم تصویب کنید که به وزیران داری سن بالا حقوق ندهید! چون هدف ملت از رای دادن به دولت ها، حل مشکلاتشون هست نه اینکه گشایش در مشکل اشتغال رفقای پیر و کم فایده رئسای جمهور...
      • ناشناس IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
        1 0
        چه نظر خوبی شما برای همین ها که هستند کار پیدا کن و امکانات زندگی بده بقیه طلبتون
    • تارا IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      2 0
      تو بیخود کردی با دولتت مگر با این اوضاعی که برای مردم درست کردید کسی می تواند در جوانی ازدواج کند مهر لطفا سانسور نکن