۲۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۵۳

رئیس دانشگاه علمی کاربردی:

شمار مراکز علمی و کاربردی در کشور نصف شده است

شمار مراکز علمی و کاربردی در کشور نصف شده است

سنندج - رئیس دانشگاه علمی کاربردی از کاهش شمار مراکز علمی و کاربری به نصف در چهار سال اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین امید ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علمی کاربردی کردستان، اظهار کرد: تا سال ۸۴ در کشور ۳۳۴ دانشگاه علمی کاربردی وجود داشت و تنها در سال ۸۴ تا ۹۱ مراکز علمی کاربردی به یک هزار و ۷۱ مرکز افزایش یافت.

وی با اشاره به وضعیت کنونی شمار دانشجویان شاغل به تحصیل در مراکز علمی و کاربردی، گفت: امروز کمتر از سه میلیون نفر دانشجو در کشور مشغول به تحصیل هستند.

امید گفت: امروز دانشگاه علمی کاربردی نسبت به زیر نظام‌هایی که وجود دارد وضعیت بهتری پیدا کرده است و به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا به جای دادن مدرک، به دنبال ارتقا کیفیت فعالیت‌های آموزشی و مهارتی باشیم.

وی با بیان اینکه اگر در یک برهه زمانی آموزش عالی سود ده بود، افزود: با توجه به شرایط به وجود آمده الان دیگر بخش آموزش هیچ سودی ندارد و بیشتر برای دانشگاه‌ها هزینه بردار است.

امید با اشاره به اولویت‌های برنامه‌ریزی شده برای دانشگاه علمی کاربردی، یادآور شد: هدف ما تربیت قشری است که در جامعه به کارفرما تبدیل شود نه اینکه فقط کارگر تربیت کنیم.

وی بیان کرد: در طول چهار سال تعداد مراکز را کم کرده‌ایم و از یک هزار و ۱۰۰ مرکز هم اکنون شمار مراکز علمی و کاربردی فعال در کشور به ۶۰۰ کاهش پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی با بیان اینکه ما مسیرمان را درست انتخاب کرده‌ایم و با قدرت این راه را نیز ادامه می‌دهیم، گفت: کارشناسی پیوسته در دوره سه ساله را به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی دنبال می‌کنیم.

وی افزود: امسال به دلیل شرایط کرونایی حاکم ثبت نام تا ۱۷ مهرماه ادامه دارد و تا به حال ۸۰ هزار نفر در دانشگاه‌های علمی کاربردی کشور ثبت نام کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی یادآور شد: تا سال ۹۷ هیچ مرکز علمی کاربردی اساس نامه نداشتند که این مشکل در حال حاضر حل شده و مراکز می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی افزود: قرار نیست هر رشته‌ای که کاردانی داشته باشیم کارشناسی آن رشته هم وجود داشته باشد چرا که در حال حاضر ۴۰ درصد رشته‌های ما در مراکز علمی و کاربردی کشور مربوط به مقطع کارشناسی است.

امید با اشاره به لزوم حمایت از مراکز علمی و کاربردی استان کردستان، ادامه داد: مطابق نیازهای استان کردستان در مراکز علمی کاربردی استان رشته‌های جدید تحصیلی اضافه می‌شود.

در پایان این جلسه از زحمات تیمور جوادی تقدیر شد و عادل سی و سه‌مرده به عنوان رئیس جدید دانشگاه علمی کاربردی کردستان معرفی شد.

کد خبر 5025414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha