۲۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۴۵

معاون استاندار سمنان:

کارخانه نوآوری در سمنان و شاهرود راه‌اندازی می‌شود

کارخانه نوآوری در سمنان و شاهرود راه‌اندازی می‌شود

سمنان- معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان بابیان اینکه شناسایی نیروهای نخبه در دستور کار است، گفت: با بهره‌گیری از این ظرفیت کارخانه نوآوری در سمنان و شاهرود راه‌اندازی ‌می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه منصوری پیش از ظهر چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان ضمن بیان اینکه استان در شاخص علمی و دانشگاهی از ظرفیت‌های مطلوبی برخوردار است، اظهار داشت: با شناسایی نیروهای نخبه و توانمند این استان و بهره‌گیری از ظرفیت آنان درصدد راه‌اندازی کارخانه نوآوری در سمنان و شاهرود هستیم.

وی با تأکید بر لزوم ایجاد ارتباط و هماهنگی بین بنیاد نخبگان و دانشگاه‌های استان سمنان بیان کرد: رفع دغدغه‌های نخبگان، زمینه‌ساز تولید فکر، اندیشه، نوآوری و تغییر خواهد بود و بسیاری از مسائل در سطح کشوری نیز به‌تبع آن رفع می‌شود.

بنیاد نخبگان موتور محرکه توسعه کشور

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان با اشاره به اینکه بنیاد نخبگان یک بنیاد ملی و راهبردی است، افزود: موتور محرکه توسعه در هر کشور نتیجه عمل و فکر نخبگان است و تعدد این افراد در جوامع توسعه‌یافته باعث، پویایی، نوآوری، پیشتازی و پیشگامی می‌شود.

منصوری با تأکید بر اینکه دریافت تسهیلات، استخدام و اشتغال در دستگاه‌های اجرایی نباید به‌عنوان یک تفکر و هدف در بنیاد نخبگان ترویج شود، گفت: نوآوری، کارآفرینی، اشتغال‌زایی، تغییر سرانه GDP کشور، تصمیم سازی و الگوسازی از اهداف مهم وجود این بنیاد در جامعه است.

وی با اشاره به تدوین سند میثاق نخبگانی، یادآور شد: سند میثاق کاملاً راهبردی و بسیار مطلوب و مؤثر است و در آن دستگاه‌های اجرایی مختلف دخیل هستند و کارکرد هر دستگاه مشخص‌شده و درعین‌حال موارد کاربردی و بسیار مطلوبی در بخش‌های مختلف دستگاهی در آن گنجانده‌شده است.

اجرای سند نخبگانی در استان سمنان

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان بابیان اینکه تقویت و اجرای هرچه بهتر سند نخبگانی در این استان در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این بنیاد برای توسعه و رشد همه‌جانبه نخبگان استان و رشد، توسعه و تقویت جایگاه استان در بخش‌های مختلف در اولویت قرار دارد.

منصوری در ادامه با تأکید بر اینکه تلاش استراتژیک برای جذب نخبگان و مهاجرپذیری آنان توسط کشورهای توسعه‌یافته جهان، باید برای ما تلنگر جدی باشد، ابراز داشت: توجه به مسائل نخبگان و برنامه‌ریزی دقیق برای رفع مشکلات این قشر منجر به دستیابی به گنج‌های ارزشمند علمی خواهد شد.

کد خبر 5025571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha