۲۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۰۷

نماینده پارلمان لبنان:

کسانی که کشور را ورشکسته کردند آنرا به مرحله کنونی رساندند

کسانی که کشور را ورشکسته کردند آنرا به مرحله کنونی رساندند

نماینده پارلمان لبنان در توییتی از عملکرد گروههای غربگرا و وابسته به آمریکا که لبنان را به این حال و روز انداخته اند، به شدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، جمیل السید نماینده پارلمان لبنان در توییتی ضمن انتقاد از عملکرد گروههای غربگرا و وابسته به آمریکا که لبنان را به این حال و روز انداخته اند، از بی تدبیری آنها در ساقط کردن دولت حسان دیاب سخن گفت.

وی نوشت: کسانی که کشور را ورشکسته کردند آنرا به این مرحله از باج گیری خارجی یعنی پول در ازای تسلیم شدن، رسانده اند.(اشاره به باج خواهی آمریکا و غربی ها مبنی بر اینکه اگر لبنانی ها میخواهند پول به آنها تزریق شود باید تسلیم خواسته های واشنگتن و غرب شوند).

السید تاکید کرد: کسانی که دولت دیاب را بدون اینکه به تبعات آن فکر کنند، و بدون اینکه جایگزینی برای آن بیایند، ساقط کردند؛ در واقع به خود و متحدانشان ضربه زدند و پشیمان شدند.

گفتنی است که حسان دیاب» نخست وزیر لبنان دوشنبه بیستم مرداد ماه با اعلام استعفای دولت، تاکید کرده بود: «کسانی که فساد آنها فاجعه انفجار بیروت را آفرید، باید از خود خجالت بکشند که با دولت من که موفقیتش وجود آنها را تهدید می کند، همکاری نکردند. واقعیت‌ها را جعل و حقایق را تحریف کردند و گناهان بزرگی مرتکب شدند؛ چراکه می‌دانند موفقیت دولت به معنای تغییر این طبقات است. میان ما و تغییر، یک دیوار بسیار بزرگ است که توسط یک طبقه‌ای که بدنه دولت را کنترل می‌کند، محافظت می‌شود. تمام دغدغه ما نجات کشور است و ما به خاطر آن‌ها بسیار تحمل کردیم اما صداهای ناهنجار قطع نشد. فاجعه ای که لبنانی‌ها را هدف قرار داد، در نتیجه فساد مزمن در کشور و دولت بود. منظومه فساد، بزرگتر از کشور است و خطرات دیگری کشور را با وجود طبقه حاکم بر کشور تهدید می‌کند».

کد خبر 5027544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha