۲۹ شهریور ۱۳۹۹، ۲۲:۵۰

معاون رئیس جمهور:

آموزش، بهداشت و رفاه سه پایه مهم کشور است

آموزش، بهداشت و رفاه سه پایه مهم کشور است

کرمانشاه- معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: آموزش، بهداشت و رفاه سه پایه مهم در کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، سورنا ستاری شامگاه امروز در جلسه اقتصاد دانش‌بنیان و جهش تولید که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به اینکه قرار است آموزش و اشتغال را در کنار هم داشته باشیم، اظهار کرد: دانشگاهی موفق است که بخش عمده درآمدش از فروش تولید پروژه‌های علمی آن دانشگاه است.

وی افزود: «آموزش، بهداشت و رفاه» سه پایه بودجه‌ای کشور است و باید طوری برنامه‌ریزی شود که هر پروژه علمی و فناوری با گذشت پنج الی ۱۰ سال از بهره‌برداری آن به بازدهی مناسب رسیده باشد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به نیاز کشور به یک اصلاح علمی اشاره کرد و گفت: اکوسیستم باید به فرهنگ تبدیل شود زیرا با پول قابل جبران نیست.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت محیط‌زیست در استان‌ها، تصریح کرد: دخالت دولت‌ها بدون مشارکت مردم در قضیه محیط‌زیست تأثیری ندارد.

ستاری زیر ساخت‌های علم و فناوری را در کرمانشاه مناسب ندانست و افزود: در ماه‌های پایانی دولت هر کمکی که لازم باشد برای تقویت زیرساخت‌ها در کرمانشاه به کار می‌گیریم.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های پارک علم و فناوری در کنار دانشگاه‌ها، تاکید کرد: آمادگی کمک به شتاب دهنده‌های محلی و بومی در کنار مراکز آکادمیک را داریم.

ستاری به ظرفیت داخلی تولید دارو در کشور اشاره کرد و افزود: بیش از ۹۰ درصد داروی مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود.

وی با انتقاد از عدم همکاری دانشگاه‌های کرمانشاه با بخش خصوصی، گفت: تنها دانشگاه رازی با بخش خصوصی همکاری دارد و انتظار می‌رود که سایر دانشگاه‌های استان کرمانشاه هم به این سمت بروند.

وی پتانسیل کرمانشاه، در بخش کشاورزی مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در دو سال گذشته امنیت غذایی در کشور اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است که کرمانشاه با ظرفیت کشاورزی بالا نقش مهمی در امنیت غذایی کشور دارد.

کد خبر 5027818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha