۳۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۰۲

احد فرامز قراملکی:

ولایت مداری شاخصه اصلی زنده‌یاد طوبی کرمانی بود

ولایت مداری شاخصه اصلی زنده‌یاد طوبی کرمانی بود

استاد منطق و اخلاق دانشگاه تهران در مراسم بزرگداشت خانم دکتر طوبی کرمانی گفت: ولایت مداری شاخصه اصلی این بانوی فرهیخته بود، ایشان الگویی از یک زن مسلمان بود که انقلاب تربیت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، احد فرامرز قراملکی، استاد و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در مراسم بزرگداشت خانم دکتر طوبی کرمانی که (۲۹ شهریور ۱۳۹۹) در حسینیه الزهرا (س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: خانم دکتر کرمانی به جد دعوت کننده به اسلام بود نه به گفتار بلکه به کردار و عمل؛ تلاش بی امان درسی بود که همواره از ایشان آموختیم.

وی افزود: خیر بی منت و مهربانی وجود خانم دکتر کرمانی را فراگرفته بود و در عین حال به هیچ وجه اهل بدگویی و غیبت نبود و این اخلاق و کردار پسندیده ایشان برای دیگران درسی بزرگ به حساب می‌آمد.

احد فرامرز قراملکی ادامه داد: رفتارش با اساتید و دانشجویان به طوری مهربانانه و با عطوفت بود که آنها احساس خوشایندی می‌کردند و این حُسن رفتار، در ذهن همگان جاودان می‌ماند.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با اشاره به تلاش‌های دکتر کرمانی در حوزه معرفی دین مبین اسلام گفت: دکتر طوبی کرمانی اهل اهتمام و جدیت بود و تلاش توصیف ناپذیری داشت و همچنین در حوزه اندیشه بسیار پُربار بود و به عنوان استاد برجسته دانشگاه تهران خوش درخشید.

استاد فلسفه دانشگاه تهران گفت: نکته دیگر از زندگی پُر ثمره مرحومه طوبی کرمانی به غیر از اندیشه ورزی، فروتنی بود؛ ایشان درخت پرباری از نظر علمی بود، اما در عین حال اصلاً تکبر نداشت.

قراملکی اضافه کرد: درس دیگری که از دکتر طوبی کرمانی می‌توان گرفت، اخلاص در کارها و رفتارشان بود، همه فعالیت‌های ایشان متوجه خداوند متعال بود و در نهایت باید گفت درس آخر از زندگی پربار این بانوی فرهیخته ولایت مداری فوق العاده ایشان بود، ایشان الگویی از یک زن مسلمان بود که انقلاب تربیت کرد.

گفتنی است؛ در این مراسم شخصیت‌های دینی، علمی و فرهنگی کشور چون حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی، رییس دفتر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، معصومه ابتکار، معاون رییس جمهور در امور زن و خانواده، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اشرف بروجردی، رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، انسیه خزعلی، استاد دانشگاه الزهرا (س)، پیام شرقی، فرزند مرحومه طوبی کرمانی و همچنین، همکاران ایشان در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور داشتند.

کد خبر 5028078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha