۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱:۲۰

در نشست منامه مطرح شد؛

درخواست اتحادیه عرب برای استقرار نیروهای حافظ صلح در فلسطین

درخواست اتحادیه عرب برای استقرار نیروهای حافظ صلح در فلسطین

اتحادیه عرب در بیانیه پایانی خود ضمن محکوم کردن تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و متهم کردن تل‌آویو به کارشکنی در مسیر آتش‌بس، استقرار نیروهای حافظ صلح سازمان ملل را در فلسطین خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، اتحادیه عرب با صدور بیانیه‌ای به سی‌وسومین نشست سران کشورهای عضو این اتحادیه در منامه پایتخت بحرین پایان داد.

بیانیه پایانی اجلاس سران اتحادیه عرب بر لزوم توقف فوری تجاوزات اسرائیل به نوار غزه، خروج نیروهای اشغالگر اسرائیل از تمامی مناطق نوار غزه، رفع محاصره تحمیل شده بر آن، رفع همه موانع و باز کردن تمامی گذرگاه‌ها برای ورود کمک های بشردوستانه کافی به تمام بخش‌های نوار غزه و امکان فعالیت نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد به‌ویژه آنروا در این باریکه تأکید کرد.

این بیانیه ضمن رد قاطعانه هرگونه تلاش برای آواره کردن اجباری مردم فلسطین از سرزمین خود در نوار غزه و کرانه باختری از جمله قدس اشغالی، خواستار اتخاذ تدابیر فوری برای آتش‌بس فوری و پایدار برای پایان دادن به تجاوزگری اسرائیل علیه نوار غزه و محافظت از غیرنظامیان شد.

اتحادیه عرب در بیانیه پایانی خود مانع تراشی اسرائیل را در  مسیر تلاش‌های آتش‌بس در نوار غزه و ادامه تشدید تنش نظامی این رژیم با گسترش تجاوزات به شهر رفح علی‌رغم هشدارهای بین‌المللی درباره پیامدهای فاجعه‌بار انسانی آن محکوم کرد و از اسرائیل خواست از رفح عقب‌نشینی کند.

کشورهای عربی همچنین استقرار نیروهای حافظ صلح بین المللی در فلسطین تا تحقق کامل راه‌حل دو دولتی را خواستار شدند و از وزیران خارجه خود خواستند فورا از همتایان در کشورهای غربی و سایر کشورهای جهان بخواهند کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسند.

در بخش دیگری از بیانیه اتحادیه عرب بر فراهم شدن زمینه‌های لازم برای بازگشت داوطلبانه و امن پناه‌جویان سوری به کشورشان تأکید و با حمایت از گروه‌ها یا سازمان‌های شبه نظامی وابسته به بیگانگان در سوریه اعلام مخالفت شد.

سران اتحادیه عرب همچنین بر ضرورت آزادی دریانوردی در دو دریای سرخ و عرب تأکید کردند و از ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان هم خواستند به بحران پایان داده و به نتایج نشست جده پایبند باشند.

کد خبر 6108599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha