۳۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۱۵

فرمانده قرارگاه منطقه شمال شرق نزاجا:

نگذاریم هفته دفاع مقدس فراموش شود/ ضرورت استفاده از فضای مجازی

نگذاریم هفته دفاع مقدس فراموش شود/ ضرورت استفاده از فضای مجازی

مشهد ـ فرمانده قرارگاه منطقه شمال شرق نزاجا با بیان اینکه نباید بگذاریم هفته دفاع مقدس فراموش شود، گفت: می‌توان در فضای مجازی و نیزدر قالب نمایشگاه، قدرت نظامی کشور رابه دشمنان نشان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ رضا آذریان، امروز در نشست مطبوعاتی به مناسبت هفته دفاع مقدس که در محل پادگان لشکر ۷۷ برگزار شد، گفت: هفته دفاع مقدس امسال با شعار «ما قوی هستیم» برگزار خواهد شد.

فرمانده قرارگاه منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش در ادامه افزود: درحالیکه شیوع ویروس کرونا در جامعه وجود دارد اما نباید اجازه داد که هفته دفاع مقدس فراموش شود، به همین دلیل با وجودی که نمی‌شود قدرت نظامی را با رژه به نمایش گذاشت اما می‌توان در فضای مجازی و همچنین در قالب نمایشگاه حضور مؤثر داشت و قدرت نظامی کشور را به دشمنان نشان داد.

وی با اشاره به اینکه دفاع همچنان باقی است، اظهار کرد: دشمنان کشور در زمینه‌های سیاسی و جنگ سخت شکست خوردند و دلیل آن اقتدار کشور در دفاع مقدس و رزمایش نیروهای مسلح است.

این ارشد نظامی ارتش همچنین بیان کرد: با وجودی که در زمان جنگ از خیلی وسایل و تشکیلات از جمله سیم خاردار محروم بودیم، اما امروزه در زمینه‌هایی نظیر پدافند هوایی، توپخانه و بالگرد به خودکفایی رسیده و تمام این تجهیزات بومی است.

فرمانده قرارگاه منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش گفت: هفته دفاع مقدس در روز دوشنبه ۳۱ شهریور ماه با صحبت‌های رهبر معظم انقلاب با حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس به صورت مجازی آغاز خواهد شد. این روز با عنوان اقتدار، همبستگی ملی و ولایت مداری نامگذاری شده است.

آذریان در ادامه افزود: در این روز نمایشگاه نظامی در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد افتتاح خواهد شد و صد هزار پیشکسوت دفاع مقدس در سطح استان به صحبت‌های رهبری گوش فرا خواهند داد.

وی با بیان اینکه در دفاع مقدس حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار جوان حضور داشتند، افزود: امروز نیز جوانان نقش ویژه ای در کشور دارند و بالا بردن توان تجهیزات نظامی کشور با تفکر آنها بوده است.

آذریان همچنین گفت: در روز دوم مهرماه نیز رزمایش کمک مومنانه در سطح شهر مشهد و همچنین استان خراسان رضوی برگزار خواهد شد که ضدعفونی مدارس یکی از اهداف این رزمایش است.

فرمانده قرارگاه منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش همچنین افزود: همزمان با چهارمین روز هفته دفاع مقدس برنامه‌هایی از جمله عطر افشانی مزار شهدا و دیدار با خانواده شهدا اجرا می‌شود. در روز جمعه نیز سخنران قبل از نماز جمعه در شهرهایی که این فریضه اقامه می‌شود، از فرماندهان ارتش خواهد بود. روز پنجم مهرماه نیز که سالگرد عملیات بزرگ ثامن‌الائمه در دفاع مقدس است، نیز برنامه ویژه‌ای در نمایشگاه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در حرم مطهر رضوی و همزمان با دفاع مقدس نیز برنامه‌هایی به همین مناسبت برگزار می‌شود، در رابطه با نمایشگاه دفاع مقدس استان گفت: در این نمایشگاه، ارتش، سپاه، بسیج و جهاد سازندگی حضور خواهند داشت. ارتش نیز با یگانهایی از جمله نیروی زمینی، هوایی، پدافند و همچنین هوانیروز در نمایشگاه حاضر خواهد بود. در نمایشگاه تجهیزات ارتش از جمله موتور اورهال شده هواپیما جنگی و همچنین میدان مین طراحی شده به نمایش گذاشته می‌شود.

این ارشد نظامی ارتش با بیان اینکه رصد مرزهای کشور توسط ارتش به روش‌های مختلفی از جمله به صورت الکترونیکی، اوپتیکی و همچنین حضور فیزیکی انجام می‌شود، اظهار کرد: در این خصوص جای هیچ نگرانی نیست.

وی همچنین در رابطه با واگذاری پادگان و انتقال آن به خارج از شهر گفت: تعامل خوبی با شهرداری داریم اما هنوز مصوبه‌ای به ارتش ابلاغ نشده است.

کد خبر 5028322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha