۳۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۴۳

این‌هفته در شهر کتاب؛

جایگاه سخن نزد شمس تبریزی بررسی می‌شود

جایگاه سخن نزد شمس تبریزی بررسی می‌شود

نشست «جایگاه سخن نزد شمس تبریزی» روز چهارشنبه ۲ مهر در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سی‌وچهارمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ شمس تبریزی روز چهارشنبه ۲ مهر با عنوان «جایگاه سخن نزد شمس تبریزی» در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

شمس، بی‌شک یکی از صرّافان و نقادان بزرگ سخن در فرهنگ ماست. اگر بخواهیم آموزه‌های شمس را صرفا از منظرِ نیازهای انسان امروز ایرانی، بنگریم و بسنجیم؛ با دلیری می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین درس‌های شمس که واجد اهمیت بسیار است و سزاوار توجه و درنگ فراوان، نگاه تازه و ممتاز و متمایز اوست به مقوله‌ سخن.

در روزگاری که سخن‌ها به کردار بازی شده و پُرگویی و پراکنده‌گویی و ژاژخایی، چه در عرصه‌ روابط فردی و چه در عرصه‌های عمومی و اجتماعی، مذهبِ مختارِ زمانه؛ مجموع نظرگیرِ سخنان شمس در باب سخن، و تاملات عمیقی که از او در این باب به یادگار مانده، می‌تواند در اصلاح کژی‌ها و ناموزونی‌های سخن، بس کارساز و گره‌گشا باشد. شمس، بی‌شک یکی از صرّافان و نقادان بزرگ سخن فرهنگ ماست.

نشست بررسی جایگاه سخن نزد شمس تبریزی، با سخنرانی ایرج رضایی همراه است.

این‌برنامه روز چهارشنبه ۲ مهر از ساعت ۱۱ صبح در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار و به‌طور زنده از حساب کاربری اینستاگرام این‌مرکز فرهنگی به نشانی Instagram/bookcityculturalcenter پخش می‌شود.

کد خبر 5028452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha