۲ مهر ۱۳۹۹، ۹:۲۰

رئیس فرهنگ و ارشاد جهرم مطرح کرد:

پژوهش و تحقیق در جامعه به یک کار اساسی تبدیل شود

 پژوهش و تحقیق در جامعه به یک کار اساسی تبدیل شود

جهرم- رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم گفت: باید پژوهش و تحقیق در جامعه به یک مبنا و کار اساسی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن نعمت الهی سه شنبه در مراسم رونمایی از کتاب بررسی تطبیقی انتخابات ریاست جمهوری در ایران اثر پژوهشگر جهرمی گفت: اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان نهایت تلاش و همکاری را با نویسندگان، پژوهشگران و… دارد و خواهد داشت.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم با اشاره به اهمیت نقش کتاب و کتابخوانی در جامعه، افزود: اگر امروز پژوهشگران، نویسندگان، شعرا و… حمایت و کمک مسئولین را ببینند قطعاً به سمت نگارش و انتشار کتاب خواهند رفت.

وی اظهار کرد: دانشگاه‌ها در زمینه انتشار علم و تشویق دانشجویان به سمت کتاب و کتابخوانی و نهایتاً انتشار کتاب پژوهشی نقش بسزایی دارند.

نعمت الهی بر لزوم اهتمام ویژه برای توسعه فرهنگ کتابخوانی، تاکید کرد: خانواده‌ها و مدارس مشوق خوبی برای این مهم هستند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد جهرم گفت: باید پژوهش و تحقیق در جامعه به یک مبنا و کار اساسی تبدیل شود و باید همه مسئولان مختلف باید تلاش کنند کار پژوهشی و علمی را از مدارس، دانشگاه‌ها آغاز شود.

همچنین، سید کوروش سرورزاده اظهار داشت: در چندسال اخیر ایران در زمینه تولید علم توفیقات بزرگی داشته است.

وی با بیان اینکه با افزایش هزینه‌های تولید و چاپ دیگر برای پژوهشگر معقدور نیست که کار پژوهشی خود را در سطح وسیع منتشر و چاپ کند، گفت: لازم است یک انجمن برای حمایت از پژوهشگران برای کمک به چاپ کتاب آنان در سطح شهرستان تشکیل شود.‌

رئیس دانشگاه آزاد جهرم با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد نهایت تلاش خود برای حمایت از پژوهشگران می‌کند، بیان داشت: قطعاً شهروندان یا دانشجویانی که قصد کار پژوهشی داشته باشند دانشگاه آزاد جهرم نهایت همکاری و کمک را خواهد داشت.

سرورزاده با بیان اینکه انتخابات موضوع بسیار مهمی است، ادامه داد: چنین کتاب‌هایی می‌تواند برای انتخاب اصلح و افزایش مشارکت مردم در بخش سیاسی نقش مهم و مؤثری داشته باشد.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: اقدامات و تلاش‌هایی که می‌تواند افزایش مشارکت سیاسی مردم را زیاد کند باید گسترش یابد و اهمیت مشارکت مردم برای تصمیم گیری برای سرنوشت خود باید برجسته شود و بایستی این مهم مورد اهمیت قرار بگیرد.

همچنین، سید نوید اخلاقی نویسنده این کتاب گفت: کارهای تحقیق و پژوهش این کتاب از سال ۹۳ آغاز شد که به دلایل یک سری از مشغله‌ها انتشار و چاپ آن با تأخیر مواجه شد.

وی افزود: امیدوارم این کتاب نقش مفیدی برای مشارکت مردم در انتخابات داشته باشد و نهایت تلاش خود را کردم که مؤثر و مفید باشد.

اخلاقی با اشاره به هدف از نوشتن این کتاب گفت: هدف اصلی این بود که یک فتح بابی شود برای انجام تحقیق بیشتر و رفتن به این سمت که انتخابات در قالب علمی و با یک نگاه دانشگاهی دیده شود.

نویسنده کتاب بررسی تطبیقی انتخابات ریاست جمهوری در ایران بیان داشت: متأسفانه فضای انتخابات در کشور بسیار جو سیاسی دارد که در این کتاب تلاش کردیم نقش نگاه دانشگاهی و علمی را بیان کنیم.‌

وی در پایان گفت: یک نسخه‌ای از این کتاب، به کتابخانه مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و استانداری فارس و… هدیه خواهد شد.

کد خبر 5030210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha