امیر قطر:

جامعه بین الملل به مسئولیتهایش برای لغو محاصره غزه عمل کند

جامعه بین الملل به مسئولیتهایش برای لغو محاصره غزه عمل کند

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی در سخنانی مجازی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل از جامعه بین الملل و شورای امنیت خواست به مسئولیت ها خود برای الزام اسرائیل به لغو محاصره غزه عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، امیر قطر از جامعه بین الملل و شورای امنیت خواست به مسئولیت‌های خود برای ملزم نمودن اسرائیل به لغو محاصره غزه عمل نمایند.

«شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» که به صورت مجازی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل صحبت می‌کرد، افزود که دوحه به هماهنگی با شرکای بین المللی خود برای ارائه کمک فوری و درازمدت به ساکنان غزه ادامه می‌دهد.

امیر قطر همچنین گفت: صلح عادلانه تنها با پایبندی اسرائیل به طرح صلح عربی و حل موضوع فلسطین طبق ابتکار عربی میسر می‌شود.

تمیم بن حمد آل ثانی در خصوص اختلاف دوحه با کشورهای حاشیه خلیج فارس همچون عربستان، امارات و بحرین هم تنها راه رفع محاصره کشورش را گفتگو اعلام کرد.

وی در عین حال از امیر کویت به دلیل تلاش‌هایش برای حل بحران خلیج فارس تشکر کرد و افزود که دوحه علیرغم محاصره چندین ساله خود حضورش در سطح بین المللی را تقویت کرده است.

امیر قطر همچنین همکاری کشورها برای مقابله با ویروس کرونا را خواستار شده و گفت: شیوع ویروس کرونا به ما یادآوری کرد که همه در یک جهان زندگی می‌کنیم و برای عبور از این شرایط باید همکاری کنیم و از مراکز تحقیقاتی در کشورهای مختلف برای ساخت واکسن کرونا حمایت نمائیم.

کد خبر 5030714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha