۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۸:۳۱

معاون پژوهشی وزیر علوم خبر داد؛

اضافه شدن چند برنامه نوآورانه در حوزه علوم انسانی در هفته پژوهش

اضافه شدن چند برنامه نوآورانه در حوزه علوم انسانی در هفته پژوهش

معاون پژوهشی وزیر علوم گفت: امسال در هفته پژوهش چند برنامه نوآورانه از جمله علوم انسانی و معماری، علوم انسانی و حوزه و دانشگاه و ارتباط مراکز علمی و صنعت اضافه شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر نقل از وزارت علوم، غلامحسین رحیمی در مراسم امضای تفاهم‌نامه استانی برگزاری هفته پژوهش و فناوری که ظهر امروز (یکشنبه)، با حضور دکتر درخشه، رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزشی وزارت کشور در محل این وزارتخانه برگزار شد، برگزاری هفته پژوهش را مهم‌ترین رویداد علمی و فنی کشور برشمرد.

رحیمی در این مراسم با تشکر از همکاری‌های همه ساله وزارت کشور در برگزاری هفته پژوهش و فناوری گفت: تنوع و گستره فعالیت‌ها در این هفته بسیار زیاد است و برای هر روز این هفته رخدادی پیش‌بینی شده که امسال چند برنامه نوآورانه از جمله علوم انسانی و معماری، علوم انسانی و حوزه و دانشگاه و ارتباط مراکز علمی و صنعت به آن اضافه شده است.

معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم در ادامه افزود: امیدواریم با کمک و مساعدت وزارت کشور بتوانیم یک سری از برنامه‌ها را در استان‌ها برگزار کنیم و از تجمع و رفت‌وآمد به تهران جلوگیری کرده و بیشتر در زمینه عرضه تقاضا در فناوری فعالیت داشته باشیم.

در ادامه این مراسم دکتر جلال درخشه رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزشی وزارت کشور گفت: زمینه‌های همکاری بین وزارت علوم و وزارت کشور بسیار گسترده است ولی هم‌اکنون روی دو زمینه بیشتر تمرکز داریم که یکی برگزاری هفته پژوهش و فناوری در استان‌ها است که به دلیل ظرفیت‌های بالایی که وزارت کشور دارد می تواند نقش مهمی در ارتقای آموزش عالی کشور در استان‌ها ایفا کند.

وی افزود: زمینه بعدی بحث ارتباط جامعه با صنعت است که در این زمینه نیز فعالیت‌های مهمی انجام شده و به استانداری‌ها ابلاغ شده است. همچنین در حوزه ایده‌ها و نظریه‌ها هم فعالیت‌های صورت گرفته که بازخورد خوبی داشته و استانداری‌ها قابلیت‌های خوبی در این زمینه‌ها دارند و تعاملات وزارتخانه‌های علوم و کشور می‌تواند کمک شایانی به توسعه علم در کشور داشته باشد و ما هر ساله سه استان را که مساعدت بیشتری در امر پژوهش و فناوری دارند، انتخاب و معرفی می‌کنیم.

درخشه در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم امضای این تفاهم‌نامه بین وزارت علوم و وزارت کشور کمک شایانی به تصمیم‌گیری‌های کلان در حوزه‌های پژوهشی، علمی و تحقیقاتی داشته باشد.

کد خبر 5034452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha