۷ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۳۷

در یک همه پرسی مشخص شد؛

مخالفت مردم سوئیس با خروج از پیمان شنگن

مخالفت مردم سوئیس با خروج از پیمان شنگن

نتایج همه‌پرسی جدید در سوئیس نشان داد که رای‌دهندگان این کشور با خروج از پیمان شنگن مخالف هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، نتایج جدیدترین همه‌پرسی در سوئیس نشان می‌دهد که رای‌دهندگان این کشور با خروج از پیمان موسوم به «توافق‌نامه شنگن» که اجازه رفت‌وآمد آزادانه افراد به کشورهای عضو اتحادیه اروپا را می‌دهد، مخالفند.

بر پایه نتایج رسمی، ۶۳ درصد از شرکت کنندگان در این همه‌پرسی خواستار ادامه اجرای معاهده رفت و آمد آزاد با اتحادیه اروپا شده‌اند و تنها ۳۷ درصد از مردم این کشور با لغو این معاهده که مورد حمایت راست‌گرایان سوئیس بود، موافقت کرده‌اند.

نظرسنجی‌های انجام شده تا پیش از برگزاری این همه‌پرسی از احتمال شکست این طرح با رای مخالف ۶۵ درصد شهروندان سوئیس حکایت داشت.

سوئیس عضو اتحادیه اروپا نیست اما در حال حاضر تردد آزادانه شهروندان این کشور و اتباع ساکن کشورهای عضو اتحادیه از طریق مرزهای مشترک آنها برقرار است.

حامیان لغو این معاهده معتقد بودند که کنترل مرزهای سوئیس این امکان را به دولت این کشور خواهد داد تا در مهار مهاجرت موفق‌تر عمل کند و اختیار انتخاب مهاجران مدنظر خود را در دست بگیرد. طرح جنبش ضد آزاد به سوئیس اجازه می دهد مرزهای خود را کنترل کند و فقط مهاجران مورد نظر خود را انتخاب کند.

کد خبر 5034757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha