۱۰ مهر ۱۳۹۹، ۸:۳۶

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

۱۷ هزار واکسن آنفلوانزا برای گروه‌های پرخطر در نظر گرفته شده است

۱۷ هزار واکسن آنفلوانزا برای گروه‌های پرخطر در نظر گرفته شده است

زنجان-معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان،گفت:طبق برنامه‌ریزی انجام شده در مرحله اول ۱۷ هزار واکسن آنفلوانزا برای گروه‌های پرخطر در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد تاج کی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، به همزمانی بیماری آنفلوانزا و کرونا اشاره کرد و گفت: کرونا باعث شده مردم تمایل زیادی به زدن واکسن آنفلو آنزا داشته باشند.

وی اظهار کرد: سالانه در مجموع واکسن وارداتی کشور بین ۲ میلیون دوز است و در استان زنجان این واکسن به بیماران خاص وافرادی که سیستم بدنی ضعیفی دارند ترزیق خواهد شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، گفت: در برخی از سال‌ها تعدادی از واکسن‌های آنفلوانزا بدون استفاده مانده و در نهایت امحا می‌شد ولی امروز تقاضا زیاد است.

تاج کی با بیان اینکه واکسن آنفلوانزا با توجه به شرایط بیماری کرونا نسبت به سالهای گذشته حدود ۱۰ برابر بیشتر وارد کشور می‌شود، گفت: اولویت تزریق این واکسن برای افراد پر خطر است.

وی ابراز داشت: طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توزیع و تزریق واکسن آنفلوانزا مرحله به مرحله انجام می‌گیرد که اولین مرحله به کارکنان و کادر درمانی، مراکز خدمات جامع سلامت، بیماران خاص و مادران باردارخواهد بود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، تصریح کرد: سهمیه واکسن به استان‌ها تخصیص داده شده و زنجان نیز سهمیه خود را گرفته است و پس از اتمام این مرحله تزریق واکسن برای گروه‌هایی است که ریسک بالای بیماری‌های زمینه‌ای، دیابتی‌ها، مبتلایان به فشارخون بالا و کودکان زیر پنج سال در اولویت هستند.

تاج کی گفت: اولویت تزریق واکسن آنفلوانزا برای کسانی است که بیماری آنها موجب اختلال در سیستم ایمنی بدن شده است و بیمارانی هم که در اولویت اول و دارای پرونده الکترونیکی در مراکز سلامت هستند، با ارائه کارت ملی واکسینه می‌شوند.

وی تصریح کرد: مرحله بعدی توزیع واکسن از طریق داروخانه‌ها برای بیمارانی است که توسط پزشک تجویز می‌شود و در مراحل بعدی نیز تزریق واکسن برای افرادی که کم خطرتر هستند انجام می‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، ابراز داشت: در مجموع طبق برنامه‌ریزی انجام شده در مرحله اول ۱۷ هزار واکسن آنفلوانزا از طریق معاونت بهداشتی این دانشگاه برای گروه‌های پرخطر در نظر گرفته شده است.

کد خبر 5037508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha