۱ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۵۱

مهر گزارش می دهد؛

قلب مازندران برای خادم الرضا می تپد/ بدرود رییس شهید جمهور

قلب مازندران برای خادم الرضا می تپد/ بدرود رییس شهید جمهور

ساری- دل آسمان هم همانند دل‌های مردمان مازندران در این روزها غم و اندوه گرفته و از آسمان هم اشک باران می‌ریزد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: حال مردمان شهر خوب نیست آنان در سوگ رئیسی به ماتم نشسته‌اند که از مردم بود و قلبش برای مردم می‌تپید و همه وجودش را صرف خدمت به مردم کرد.

هنوز طنین صدایش در ذهن می‌پیچد که می‌گفت درد و رنج مردم درد و رنج من است، شادی و خوشحالی شادی من است، خود را از آنان جدا نمی‌دانم.

زمان به سختی می‌گذرد هنوز باورمان نمی‌شود مردی را که همین چند روز پیش در مازندران دیدار کرده‌ایم اکنون در میان ما نیست و آسمانی شده است.

حال مردمان مازندران این روزها اصلاً خوب نیست اجتماع امام رضایی‌ها به یاد رئیس جمهور شهید در گوشه و کنار استان مازندران برپا شده است.

پلان اول؛ ساری امامزاده یحیی

در هر کوچه و مسجدی عطر دود و اسپند به پا خواسته و اهالی شهر بهار نارنج برای رئیس جمهور شهیدشان رخت سیاه پوشیده‌اند. آستان مقدس امامزاده یحیی در یک عصر نیمه بارانی مملو از مردمانی است که آمده‌اند تا برای رئیس جمهور شهیدشان سوگواری کنند.

مردمان این دیار در روز میلاد امام رضا برای خادم الرضا بر سر و سینه می‌زنند و عزاداری می‌کنند باز این چه شورش است که برپا شده است. تازه داشت همه چیز روی روال می‌افتاد. هنوز طعم لبخند از جشن خودکفایی و احیای حدود ۴۰۰ واحد تولیدی راکد در مازندران بر لبان کارگران و خانواده‌ها آنها نشسته است اما چرخ روزگار بازی دیگری را رقم زد و این مردمان به رنج خو گرفته را در سوگ یکی از بهترین مدیران عالم نشان دهد.

قلب مازندران برای خادم الرضا می تپد/ بدرود رییس شهید جمهور

به میان مردم می‌رویم با هر که هم صحبت می‌شویم هنوز این مصیبت بزرگ را باور نکرده است هنوز برایشان، رئیسی زنده است و همچنان چشم به راه هستند تا بیایند و گره از تولید بگشایند.

مازندرانی‌ها همانند سایر مردم ایران اسلامی در سوگ شهادت رئیس جمهور عزادار هستند و برایشان یادآوری آخرین دیدار و حضور خادم الرضا در استان سخت و جانکاه است، این را پیرمرد دنیادیده و پابه سن گذاشته‌ای می‌گوید که اشک در چشمانش جمع شده و رخت سیاه به تن کرده است. می‌گوید: سخت‌ترین خبر سال جاری برایش شهادت رئیس جمهور مردمی، دلسوز و ولایتمدار بوده است.

این روستایی مازندرانی که خود را مشهدی مصطفی اسلامی معرفی می‌کند، در گفت وگو با خبرنگار مهر، کاردانی، کاربلدی را از دیگر ویژگی‌های آیت الله شهید رئیسی بیان کرد و گفت: حادثه شهادت وی ملت ایران را اندوهگین کرده است.

پلان دوم؛ غرب مازندران - میعادگاه دیدار مردمی رئیس جمهوری‌

مردم غرب مازندران در چنددهه گذشته به خاطر نمی‌آوردند رئیس جمهوری به این منطقه محروم سفر کرده باشد و حجت الاسلام شهید رئیسی در آخرین سفر استانی خود و طی چند روز گذشته مهمان مردم این دیار بود و برایشان خبرهای شادی آوری را از گره گشایی تولید و باز کردن قفل چند دهه‌ای صنعت آورده بود.

اینک تنها چند روز از سفر، همان مکانی که میعادگاه دیدار با رئیس جمهور بود، به محفلی برای اجتماع امام رضایی‌ها و سوگواری برای سیدالشهدای خدمت تبدیل شده است و دیروز مردم می‌گفتند «رئیس جمهور محبوب به دیار ما خوش آمدی» و امروز می‌گویند «خداحافظ ای داغ بر دل نشسته».

حجت الاسلام عبدالغفار آل حبیب امام جمعه موقت شهر نوشهر که در سفر رئیس جمهور و پیش از سخنرانی وی در جمع مردم غرب مازندران سخنرانی کرده بود، در گفت وگو با خبرنگار مهر می‌گوید: حس و حال من از لحظه‌ای که خبر شهادت رئیس جمهور را شنیدم، حس و حال فردی است که عزیزترین فرد زندگی خود را از دست داده است.

وی با اظهار اینکه ۳۰ سال در کنار ایشان و در کسوت قضا فعالیت داشتم، پاکدستی، سلامت و مؤمن بودن از ویژگی‌های برجسته رئیس جمهور شهید بیان کرد و گفت: در دوره رئیس جمهوری نیز از جان و دل به مردم خدمت می‌کرد و ضایعه فقدانش جبران ناپذیر خواهد بود.

نوای قرآن در گوشه و کنار محلات مازندران به گوش می‌رسد و همه ایران عزادار رئیسی جمهوری است که برای خدمت به مردم زمان نمی‌شناخت و این را باید از مردمانی شنید که وی را یاور محرومان می‌دانند. علی محبی یک شهروند غرب مازندرانی می‌گوید: آقای رئیس جمهور سرباز ولایت و مردمی بود و اخلاق مداری وی در سال‌های خدمت زبانزد بوده است.

وی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از زمانی که خبر بروز حادثه برای بالگرد رئیس جمهور را شنیدیم برای سلامتی و بازگشت وی به آغوش ملت دعا کردیم اما مصلحت و حکمت خداوند بر این بود که رئیس جمهور مزد تلاش‌ها و مجاهدت‌هایش را با شهادت بگیرد.

قلب مازندران برای خادم الرضا می تپد/ بدرود رییس شهید جمهور

حجت الاسلام خطیبی رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان نوشهر نیز با بیان اینکه آیت الله رئیسی در دوران خدمت خود همانند حاج قاسم سلیمانی شب و روز دغدغه مردم و خدمت به مردم داشتند، افزود: از لحظه اول شنیدن خبر شهادت، نه تنها ملت ایران و جبهه مقاومت و اسلام بلکه انسان‌های بیدار و آزادیخواه در جهان اندوهگین و داغدار شدند.

آیت الله رئیسی ثمره تمدن امام رضایی است

استاندار مازندران که سال‌ها به عنوان وزیر در کابینه دولت و همراه رئیس جمهور خدمت می‌کرد، نیز می‌گوید: آیت الله رئیسی ثمره تمدن امام رضایی است و ضایعه شهادت ایشان بسیار اسفناک است.

یوسف نوری با تسلیت شهادت آیت الله رئیسی گفت: در زمانی که در دولت حضور داشتم، آیت الله رئیسی یک دستور به همه اعضا داده بود و گفته بودند، دستور و فرمان را مقام معظم رهبری می‌دهند و همه ما باید مجری باشد.

وی با اظهار اینکه آقای رئیسی تبعیت محض از ولایت داشت، یکی دیگر از اوصاف آیت الله رئیسی را عبادت و ذکر بیان کرد و افزود: اگر در سفر و مراسم فرد نیازمندی را می‌دید دستور می‌داد که آن فرد را بیاورید و خواسته‌اش را اجابت کنید و هیچ گاه از مردم عبور نمی‌کرد و برای رضای خدا به مردم رسیدگی می‌کرد.

مازندران سراسر اجتماع امام رضایی برای شهید خدمت شده است و در گوشه و کنار استان از روز گذشته آئین‌های عزا آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

کد خبر 6114219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha