۱۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۸:۴۹

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری اردبیل عنوان کرد؛

نقش بارز مشارکت بانوان در باز تولید فرهنگ دینی

نقش بارز مشارکت بانوان در باز تولید فرهنگ دینی

اردبیل - مدیرکل بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: مشارکت بانوان در بازسازی عتبات و عالیات در باز تولید فرهنگ دینی با اهمیت است.

به گزارش خبرنگار مهر، فریبا محمدلو عصر یکشنبه در جلسه بررسی نقش بانوان در ستاد بازسازی عتبات و عالیات با بیان اینکه فرهنگ خیرخواهانه در بین بانوان سینه به سینه انتقال یافته است اظهار کرد: قشر عظیم بانوان مؤمن در اقدامات خیرخواهانه و پاسداشت ارزش‌های دینی همیشه پیش قدم بوده و این فرهنگ را سینه به سینه به نسل‌های بعدی انتقال داده اند.

وی با اشاره به عشق و ارادت بانوان در کنار مردان این سرزمین به ائمه اطهار (ع) خاطرنشان کرد: نقش بی بدیل مشارکت بانوان در بازسازی عتبات و عالیات بسیار حائز اهمیت بوده که این این اقدام در باز تولید فرهنگ دینی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری اردبیل با بیان اینکه بانوان این استان همواره پیشرو حفظ و انتقال شعائر دینی و فرهنگ اسلامی بوده‌اند افزود: شرایط اقتصادی و معیشتی نامناسب امروز جامعه و نیز شیوع ویروس کرونا که موجب بروز مشکلات اقتصادی در خانواده شده است نیز نتوانسته این قشر را از کمک به بازسازی عتبات و عالیات بازدارد.

محمدلو تصریح کرد: با وجود مشکلات عدیده در جامعه و خانواده‌ها هیچ شکافی بین بانوان و محبت اهل بیت (ع) ایجاد نشده و مردم به ویژه بانوان به شکل‌های مختلف ارادت قلبی خود را به ائمه اطهار (ع) اثبات می‌کنند.

اسامی خیرین بر روی سنگ‌های کار شده در عتبات و عالیات نقش می‌بندد

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان اردبیل نیز در این جلسه رشادت‌ها و ایثارگری‌های جوانان در دوران دفاع مقدس را یادآور شد و گفت: در دوران دفاع مقدس نیز که برگرفته از قیام خونین کربلا بود بانوان و مادران ایران اسلامی به خوبی از بانوان حاضر در واقعه عاشورا الهام گرفته و نقش آفرینی کردند.

اسفندیار هوشیار با اشاره به رشادت‌های جوانان در طول جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: شهدای عزیز ما برای حفظ کیان اسلامی و نیز دفاع از ارزش‌های دینی و آرمان‌های قدسی امام راحل از جان خود گذشتند و در حال حاضر نیز وظیفه ما عمل به وصیت آنان و ادامه راهشان است.

وی با بیان اینکه باید با تاسی به این جوانان در راه حفظ فرهنگ دینی تلاش کنیم اظهار کرد: باید با اقدامات فرهنگی و زیرساختی در راستای بازسازی عتبات و عالیات این فرهنگ را حفظ و به نسل بعد منتقل کنیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان اردبیل به مشارکت‌های انجام گرفته در راستای بازسازی عتبات و عالیات در استان از سوی قشرهای مختلف اشاره کرد و افزود: بانوان می‌توانند با فرهنگ‌سازی و صرف نذورات خود به صورت فردی و گروهی برای بازسازی عتبات و عالیات در این اقدام خیرخواهانه ماندگار سهیم باشند.

هوشیار در پایان خاطرنشان کرد: اسامی مشارکت‌کنندگان اعم از خواهران و برادران مؤمن در بازسازی عتبات و عالیات بر روی سنگ‌های کار شده در این بقاع متبرکه حک می‌شود.

کد خبر 5039809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha