۲۴ مهر ۱۳۹۹، ۱۵:۱۱

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد:

اساتید از روش‌های منسوخ و ملال‌آور در تدریس استفاده نکنند

اساتید از روش‌های منسوخ و ملال‌آور در تدریس استفاده نکنند

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد با تأکید بر عدم استفاده از روش‌های منسوخ و ملال‌آور در امر تدریس، گفت: محتوا و شیوه‌های تدریس باید نوآورانه و جذاب باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد، جلسه هم‌اندیشی اساتید گروه معارف دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

شریفانی در این جلسه با اشاره به رسالت خطیر استادان گروه معارف در ترویج و اشاعه فرهنگ اسلامی و انقلابی، گفت: استادان گروه معارف باید آرامش حقیقی در پرتو قرآن داشته باشند تا بتوانند به رسالت خود عمل کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر بکارگیری استادان مجرب و صلاحیت‌دار در امر آموزش، اظهار داشت: استادان باید بتوانند بر اساس زمان و مکان با بهره گیری از روش‌های نوین، دانشجویان به‌ویژه جوانان را در مسیر اسلام و انقلاب قرار دهند.

وی با برشمردن شاخص‌های یک استاد موفق خاطرنشان کردن: پشتوانه خدایی داشتن، تواضع، نوآوری، نظم، ثبات، همسانی گفتار و کردار، عدم تکرار ملال آور، اثر بخشی و آرامش از مؤلفه‌های یک استاد موفق در امر تدریس است.

شریفانی با بیان اینکه استاد باید با تکیه بر خدا و اندیشه سالم، در کلاس درس حاضر شود، گفت: اگر استادان با چنین نگاهی در دانشگاه حضور یابند، بدون تردید می‌توانند به خوبی رسالت خود را که همان تربیت نیروی مؤمن و انقلابی در دانشگاه است، انجام دهند. استادان باید با تواضع باشند و با گشاده‌رویی و تکریم دانشجویان فضای کلاس را به گونه‌ای مدیریت کنند که دانشجویان و مخاطبان آن شیفته‌ مباحث آن شوند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر عدم استفاده از روش‌های منسوخ و ملال‌آور در امر تدریس افزود: محتوا و شیوه‌های تدریس باید نوآورانه و جذاب باشد به گونه‌ای که اثربخشی آن در بین دانشگاهیان مشهود و ملموس باشد.

کد خبر 5049015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha