۴ آبان ۱۳۹۹، ۵:۵۸

سرپرست دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت؛

۶۷ کارآزمایی بالینی طب ایرانی در مقابله با کرونا کد اخلاق گرفتند

۶۷ کارآزمایی بالینی طب ایرانی در مقابله با کرونا کد اخلاق گرفتند

سرپرست دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، گفت: سازمان جهانی بهداشت بر استفاده از ظرفیت طب مکمل در نظام سلامت کشورها تاکید دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نفیسه حسینی یکتا، با اشاره به اپیدمی کرونا، اظهار داشت: شرایط فعلی، شرایط رزم و بحران است و با دید عقلایی، استفاده از تمام ظرفیت‌ها در این شرایط رزم باید مد نظر قرار گیرد و استفاده از هر سلاحی برای توانمند شدن نظام سلامت و بهره‌گیری از مکاتب درمانی مختلف ضروری است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: ادغام خدمات طب سنتی ایرانی در نظام سلامت و آموزه‌های راستی‌آزمایی شده این حوزه می‌تواند به این شرایط کمک کند.

حسینی یکتا با اشاره به دستاوردهای طب ایرانی در مقابله با کرونا، گفت: ۶۷ کارآزمایی بالینی کووید ۱۹ با رویکرد طب سنتی، طب مکمل و گیاهان دارویی، کد اخلاق گرفته‌اند و تعدادی از این دستاوردها به ستاد ملی کرونا تقدیم شده است.

سرپرست دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت اظهار امیدواری کرد: این برنامه‌ها و دیگر فعالیت‌ها در این حوزه، موجب تقویت و حتی تغییر نگرش موجود در این زمینه شود و از نتایج کارآزمایی‌های موجود در شرایط فعلی بتوانیم برای ارتقای نظام سلامت بهره ببریم.

کد خبر 5055743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha