۴ آبان ۱۳۹۹، ۲۲:۴۹

معاون علوم پزشکی شیراز اعلام کرد:

ابتلای بیش از ۳۴۷ هزار نفر به کرونا درفارس/۱۴ نفر دیگر جان باختند

ابتلای بیش از ۳۴۷ هزار نفر به کرونا درفارس/۱۴ نفر دیگر جان باختند

شیراز - بر اساس آخرین آمار مربوط به وضعیت شیوع کروناویروس در استان فارس، هم اکنون ۱هزار و ۲۸۸ بیمار مشکوک و یا دارای علامت کرونا بستری هستند و ۳۴۷ هزار و ۳۷۴ نفر نیز تا به امروز مبتلا شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاون درمان دانشگاه با اعلام این آمار در استودیو سلامت فارس، از افزایش موارد نمونه گیری به ۳۴۷ هزار و ۳۷۴ مورد از ابتدای شیوع بیماری تا امروز، چهارم آبان خبر داد.

دکتر علی اکبری مجموع بیماران شناسایی شده در استان را از ابتدای شیوع بیماری تا کنون، ۷۷ هزار و ۶۰۹ مورد اعلام کرد و افزود: از این تعداد تاکنون ۶۵ هزار و ۱۶۱ بیمار با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

او همچنین با ابراز تأسف از جان باختن ۱۴ هم استانی دیگر در اثر ابتلاء به کووید ۱۹ طی روز گذشته تاکنون، برای آنان مغفرت الهی طلب کرده و افزود: با افزوده شدن این تعداد، از ابتدای شیوع بیماری تا کنون هزار و ۲۸۵ هم استانی خود را به دلیل ابتلاء به کووید ۱۹ از دست داده‌ایم.

معاون درمان دانشگاه در ادامه گزارش امروز خود با اشاره به هزار و ۲۸۸ مورد بستری بیماران مشکوک و علامت دار در بیمارستان‌های استان، اظهار کرد: از این تعداد ۱۶۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU ، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

دکتر اکبری در پایان با اشاره به آغاز فصل سرما، لزوم توجه جدی تر به رعایت اصول بهداشتی شامل استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در تجمعات و حفظ فاصله فیزیکی از دیگران را یک مسؤولیت اجتماعی خواند که همه باید به آن مقید باشیم.

این مقام مسؤول در دانشگاه همچنین از خانواده‌ها خواست تا فرزندان خود را نسبت به رعایت اصول پیشگیرانه در برابر این بیماری، ترغیب کنند.

کد خبر 5056092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha