۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۵۷

استاندار خراسان شمالی:

خراسان شمالی نیازمند فرهنگ‌سازی در حوزه پدافند غیرعامل است

خراسان شمالی نیازمند فرهنگ‌سازی در حوزه پدافند غیرعامل است

بجنورد- استاندار خراسان شمالی با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی در حوزه پدافند غیر عامل برای مردم استان، گفت: برگزاری دوره آموزشی می تواند نقش مردم در پدافند غیرعامل را پررنگ کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی شجاعی صبح امروز در جلسه شورای پدافند غیر عامل خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: برای اینکه خراسان شمالی در مسیر پیشتاز شدن قرار گیرد با دعوت از مسئولان متولی حوزه ملی، برگزاری نشست‌ها و رزمایش‌های مختلف و استفاده از تجارب کشورهای موفق می‌توانیم این مهم را تحقق ببخشیم.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه حوزه پدافند غیر عامل وسیع است، گفت: تأسیسات استراتژیک، نیروگاه‌ها، مراکز صنعتی، شبکه‌های ارتباطی و بانکی و هر آنچه که به ذهن همگان می‌رسد جزو این حوزه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه از سال ۸۲ بحث پدافند غیر عامل به صورت جدی مطرح شد، افزود: در طول این سال‌ها هنوز پدافند غیر عامل جایگاه خود را پیدا نکرده است زیرا به سمت ایجاد زیر ساخت‌ها با هدف کاهش آسیب‌های احتمالی نرفته‌ایم.

شجاعی با گلایه از اینکه در حوزه ایجاد تأسیسات مهم به شاخص‌های حوزه پدافند غیر عامل توجهی نمی‌شود؛ تصریح کرد: با توجه به اینکه مبحث اجرای آئین نامه‌های فنی ساختمان‌ها در کشور فرهنگ سازی شده باید موارد اجرایی حوزه پدافند غیر عامل در مکان یابی و طراحی ساختمان‌ها هم عملیاتی شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با بیان اینکه هنوز این ذهنیت در کشور وجود ندارد که پدافند غیر عامل می‌تواند ایجاد ساختمان‌های مهم را مکان یابی کند، گفت: بسیاری از دستگاه‌های اجرایی از این موضوع غفلت کرده‌اند و به راحتی زمینی را تصرف کرده و بدون توجه به مباحث حوزه پدافند غیر عامل اقدام به ایجاد ساختمان می‌کنند.

وی در انتها خواستار فرهنگ سازی و ارائه آموزش‌های مختلف حوزه پدافند غیر عامل برای عموم مردم شد و گفت: با ارائه آموزش با محوریت آگاه سازی و برگزاری دوره‌های آموزشی در شهرستان‌ها، مردم می‌توانند نقش مهمی را در حوزه پدافند غیر عامل ایفا کنند.

کد خبر 5056457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha