۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۶:۱۴

رئیس اداره آبخیزداری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میامی:

طرح جنگل کاری در ۱۱۲۰ هکتار اراضی میامی اجرا شد

طرح جنگل کاری در ۱۱۲۰ هکتار اراضی میامی اجرا شد

سمنان- رئیس اداره آبخیزداری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میامی گفت: در راستای مقابله با فرسایش خاک و افزایش فضای سبز، یک هزار و ۱۲۰ هکتار جنگل کاری در شهرستان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی رضایی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی منابع طبیعی میامی ضمن بیان اینکه یک هزار و ۱۲۰ هکتار از شهرستان جنگل کاری شده است، ابراز کرد: طرح جنگل کاری برای مقابله با فرسایش خاک و همچنین ارتقای کیفی و کمی فضای سبز به مثابه کمربند سبز روستایی در روستای کلاته فرهنگ به میزان ۱۲۵ هکتار و با اعتبار دو میلیارد ریال انجام شده است.

وی با بیان اینکه این طرح در روستای عباس آباد نیز به وسعت ۳۰۰ هکتار و با اعتبار پنج میلیارد ریال انجام شده است، افزود: طرح کنترل هرز آب روستای صدر آباد میامی نیز به میزان ۴۰۰ هکتار و با اعتبار یک میلیارد ریال در کنار جنگل کاری در روستای استربند به میزان ۱۵۰ هکتار و با اعتبار سه میلیارد ریال در زمره اقدامات انجام شده در میامی است.

رئیس منابع طبیعی میامی از اجرای طرح کنترل هرزآب روستای صدر آباد این شهرستان به میزان ۲۰۰ هکتار و با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال خبر داد و بیان کرد: حراست از تاغ‌زارها به عنوان جنگل‌کاری دست کاشت بیابانی در شهرستان یکی از اولویت‌های منابع طبیعی محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر زحمات بسیاری برای ارتقای آن کشیده شده است.

رضایی با بیان اینکه مراقبت و نگهداری از این پوشش‌های ایجاد شده که شامل اقداماتی همچون مبارزه با آفات و جوان‌سازی جنگل‌های می‌شود نیازمند تأمین اعتبار است، ابراز داشت: امیدواریم که دستگاه‌های ذی‌ربط با مقوله اعتبارات و بودجه به کمک ما آیند زیرا مراقبت از تاغ‌زارها به مثابه مهمترین رکن مقابله با بیابان‌زایی کار دشواری است.

کد خبر 5056781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha