۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۱۵

در گفت و گو با مهر اعلام شد:

توهین به پیامبر(ص) نشان از ترس است/ لزوم احضار سفیر فرانسه

توهین به پیامبر(ص) نشان از ترس است/ لزوم احضار سفیر فرانسه

شیراز - نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس با اشاره به اهانت به پیامبر گرامی اسلام(ص)، گفت: ترس از گسترش و رشد روز افزون اسلام در جهان باعث بروز چنین سخنان نابخردانه و استیصال غربیان دارد.

جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به سخنان توهین آمیز رئیس جمهور فرانسه گفت: دولت‌های غربی نگران گسترش و رشد اسلام واقعی در جهان هستند و این واکنش‌های نابخردانه ریشه در این ترس دارد.

وی با اشاره به اینکه اینگونه رفتارها نشان از استیصال و ترس و ناتوانی این دولت هاست افزود: چگونه است که در این مورد از لفظ آزادی بیان استفاده می‌کنند اما در موارد دیگر کوچک‌ترین انتقادی را نسبت به خودشان نمی‌پذیرند و واکنش‌های جدی نشان می‌دهند.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اسلام به عنوان دینی جهان شمول و مترقی با نگره های صلح و مهربانی توانسته مرزهای جهان را بپیماید و هیچ مسلمانی در جهان توهین به پیامبر مهربانی را نمی‌پذیرد و واکنش نشان می‌دهد.

قادری توهین به مقدسات مسلمانان را نشانه تکبر و خود بزرگ بینی دولت‌های غربی دانست و افزود: این برتری طلبی و سخنان موهوم بر اساس برتری طلبی غرب منجر به رفتارهای نابخردانه و نسنجیده دولت‌های غربی شده و تحریم کالاهای فرانسه از سوی مسلمانان جهان مسلماً باعث ضعف اقتصادی فرانسه می‌شود.

این نماینده مجلس در خصوص تمهیدات صورت گرفته از سوی نمایندگان مجلس یادآور شد: بیانیه‌ای در رد و محکومیت این سخنان موهوم توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی تهیه و تنظیم شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیانیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و وزارت خارجه اعلام شده و انتظار می‌رود وزارت خارجه با احضار سفیر فرانسه اقدامات سیاسی مورد نظر را به نمایندگی از مردم مسلمان کشور انجام دهد.

قادری افزود: در جهت حمایت از مقدسات مسلمانان جهان و کشور باید اقدامات سیاسی متناسبی صورت بگیرد تا دیگر دولت‌های غربی اجازه چنین رفتارهای نسنجیده و نابخردانه ای به خود ندهند.

کد خبر 5059022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha