۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۳۴

معاون آب و آبفای وزارت نیرو:

اجرای طرح‌های آبرسانی تهران به کاهش فرونشست زمین کمک می کند

اجرای طرح‌های آبرسانی تهران به کاهش فرونشست زمین کمک می کند

تهران- معاون آب و آبفای وزارت نیرو گفت: اجرای طرح‌های آبرسانی تهران به کاهش فرونشست زمین کمک می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم تقی‌زاده خامسی پیش از ظهر پنج شنبه در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی تهران در محل تصفیه‌خانه ششم که با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس‌جمهور برگزار شد، با اشاره به خروج ۱۵۰ حلقه چاه زیرزمینی از مدار با توجه به افتتاح‌های صورت گرفته اظهار داشت: انجام این طرح قطعاً در خصوص کاهش فرونشست زمین اثر گذار خواهد بود.

تقی زاده خامسی با بیان اینکه ۷۵ درصد آب تهران از سدهای پنج گانه تهران تأمین می‌شود گفت: در حال حاضر هیچ مشکلی برای تأمین آب در تهران نداریم و با توجه به اینکه متوسط مصرف آب در تهران یک میلیارد مترمکعب در سال است این رقم برای بهداشت بیشتر به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب می‌رسد.

معاون آب و آبفای وزارت نیرو با اشاره به اینکه سد کرج سالانه ۴۶۰ میلیون مترمکعب در ۵۵ سال گذشته آورد داشته است که بدون کنترل رها شده است عنوان داشت: طی سال گذشته برای این سد ۴۷۲ میلیون تأمین آب شد که در مورد ۱۶۰ میلیون آن رهاسازی صورت گرفت.

وی افزود: مشکل کمبود و برداشت از چاه‌های آب و همچنین میزان کیفیت آب در پرند با افتتاح تصفیه‌خانه و رینگ سامانه آبرسانی تهران حل خواهد شد و باید اعلام کنیم که این آب بهترین آب تهران است و از نظر کدورت یک دهم آب فعلی تهران می‌باشد.

کد خبر 5059231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha