مخالفت عصائب اهل الحق باسیطره سعودی بر عراق به بهانه سرمایه گذاری

مخالفت عصائب اهل الحق باسیطره سعودی بر عراق به بهانه سرمایه گذاری

«قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق در بیانیه ای بر مخالفت با تلاش های عربستان سعودی برای سیطره بر مناطق گسترده از خاک عراق به بهانه سرمایه گذاری تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق بر مخالفت با تلاش های عربستان سعودی برای سیطره بر مناطقی از خاک عراق به بهانه سرمایه گذاری تاکید کرد.

«قیس الخزعلی» در بیانیه ای که در پایگاه رسمی این جنبش منتشر گردیده، آورده است: با ما با تلاش های رژیم سعودی برای سیطره بر مناطق وسیعی از استان های الانبار، نجف، المثنی و بصره به بهانه سرمایه گذاری مخالفیم.

این بیانیه می افزاید: این طرح تهدیدات امنیتی بسیار خطرناکی به همراه دارد چرا که از سوی رژیمی می خواهد اجرا شود که سوابق زیادی در ایجاد ناامنی و بی ثباتی در عراق و صدور فتواهای تکفیر و ارسال صدها تروریست انتحاری و نیز حمایت اطلاعاتی و مالی از آنها دارد.

الخزعلی همچنین گفت: ضمن اینکه این پروژه با طرح عادی سازی روابط با دشمن ابدی عراق (رژیم اسرائیل) که در حقیقت رژیم سعودی آن را هدایت می کند همزمان شده است.

وی افزود: همچنین طرح عربستان سعودی برای کشاورزی در مناطق فوق الذکر به دلیل نوع کشتی که قرار است در آنجا انجام شود، موجب زیان‌های اقتصادی سنگین به ذخیره آب‌های زیرزمینی عراق می‌شود.

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق در پایان گفت: از تمام نخبگان دانشگاهی در تمام زمینه ها، دانشجویان عزیز و نهادهای اجتماعی و در راس آنها شیوخ و بزرگان عشایر و همچنین گروه ها و شخصیت های سیاسی می خواهیم که با این طرح خبیثانه مخالفت کرده و اجازه انجام آن را ندهند.

کد خبر 5060019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
      0 1
      خدا حافظ وپشتیبان قیص مردبزرگ وفهیم عراق باشد مجاهد دوستداشتنی عزیز باعزت واقتداردلاورقهرمان وبااقتدار خدا انشاالله سلامت وتندرست وموفقیت روزافزون عطاکنه وانشاالله همیشه درسلامت باشه .واقعا مردبزرگ وباعزتی است قیص قهرمان وواقعا قابل ستایش