۱۲ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۴۹

فرمانده سپاه مریوان عنوان کرد؛

آمادگی کامل مریوانی ها برای دفاع از مرزهای غربی

آمادگی کامل مریوانی ها برای دفاع از مرزهای غربی

سنندج - فرمانده سپاه مریوان با اشاره به آمادگی کامل مریوانی ها در دفاع از مرزهای غربی کشورمان، گفت: این شهرستان جایگاه ویژه ای در معادلات ژئوپلیتیک غرب ایران دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور ولی‌ئی در جمع خبرنگاران با اشاره به رشادت‌های مردم مریوان در هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: براساس همان فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دفاع همچنان باقی است، مردم مریوان همراه با سایر مردم کردستان در راستای پاک‌سازی مناطق آلوده به عوامل ضدانقلاب تلاش کردند و تا امروز در سنگر دفاع از انقلاب اسلامی حضور دارند.

وی افزود: این مردم هنوز هم از انقلاب دفاع می‌کنند و شهید می‌دهند و امروز شاهد حضور صدها نفر از مردم ولایت‌مدار و شهیدپرور این شهرستان هستیم که به عنوان پاسدار و پیشمرگ مسلمان کرد از اسلام و انقلاب دفاع می‌کنند.

ولی‌ئی خاطرنشان کرد: مردم مریوان در دفاع از ارزش‌های والای انقلاب اسلامی نقش بسیار بزرگ و با اهمیتی را در مرزهای غربی داشته‌اند.

فرمانده سپاه مریوان با اشاره به نقش استراتژیک منطقه مریوان در جنگ با عراق، خاطر نشان کرد: در ایام جنگ تحمیلی بیشترین نفوذ و تصرف سرزمین ما در استان کردستان در محور قوچ سلطان بود و از همین راه نیروی‌های دشمن تا یک کیلومتری دریاچه زریوار جلو آمدند.

وی افزود: در نوار مرزی استان در مریوان، دشمن در برخی نقاط از ۲ تا ۱۵ کیلومتر پیش‌روی و تعرض کرد که رزمندگان انصار و مهاجر در این نقطه به فرماندهی جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان در برابر ارتش بعث ایستادگی کردند.

ولی‌ئی با اشاره به ایثارگری‌ها و مقاومت مثال‌زدنی مردم مریوان در برابر بعثی‌ها، افزود: در جنگ تحمیلی هم جغرافیای منطقه خیلی اجازه نفوذ و تصرف سرزمین‌های بیشتری را به دشمنان نمی‌داد و هم به حق مردم کرد و به ویژه مریوانی‌ها با تمام وجود در دفاع از سرزمین پای کار بوده‌اند.

وی اظهار کرد: ۱۰ عملیات دفاع مقدس در کردستان انجام شد که پنج عملیات آن توسط مجموعه سپاه مریوان به فرماندهی حاج احمد متوسلیان صورت گرفته است و این نشان از موفقیت ژئوپلیتیک مریوان دارد.

وی خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین عملیات هشت سال دفاع مقدس در کردستان، عملیات والفجر ۴ بود که با ۷۰ گردان سپاه و مجموعه عزیزان ارتش در دشت شیلر انجام شد و شکست سنگینی بر بعثی‌ها تحمیل شد.

فرمانده سپاه مریوان با بیان اینکه تهدیدهای دشمن تغییر کرده است، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر ما می‌خواهیم دشمنان دست از تهدید بردارند باید قوی بشویم که دشمنان حتی اجازه تهدید هم به خود ندهند و امروز به همین علت تهدید علیه کشور و ملت ما از سوی دشمنان تغییر شکل داده است.

وی افزود: به دلیل تحریم‌ها ظالمانه و توطئه‌های گسترده دشمنان، در حوزه معیشت و اقتصاد دچار مشکلاتی شده‌ایم که تنها راه مقابله با این مشکلات انسجام و هم‌دلی داخلی است.

کد خبر 5062334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha