۱۷ آبان ۱۳۹۹، ۱:۰۷

به اتهامِ سرکوب معترضان؛

اتحادیه اروپا رئیس جمهور بلاروس و ۱۴ نفر دیگر را تحریم کرد

اتحادیه اروپا رئیس جمهور بلاروس و ۱۴ نفر دیگر را تحریم کرد

اتحادیه اروپا از تحریم رئیس جمهور بلاروس به همراه ۱۴ مقام دیگر به اتهام دست داشتن در سرکوب معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورو نیوز، اتحادیه اروپا روز جمعه «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس و ۱۴ مقام دیگر از جمله پسر وی را به اتهام دست داشتن در سرکوب معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در این کشور تحریم کرد.

در همین ارتباط، مقر اتحادیه اروپا در بروکسل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که علاوه بر الکساندر لوکاشنکو، پسرش «ویکتور لوکاشنکو» نیز که عهده دار سمت مشاور امنیت ملی بلاروس است، در فهرست این تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

طبق تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا، این ۱۵ نفر اجازه سفر به دیگر کشورهای این اتحادیه را ندارند و دارایی‌هایشان نیز مسدود می‌شود. شرکت‌ها و شهروندان اتحادیه اروپا نیز از هرگونه داد و ستد و همکاری مالی با آنها منع شده‌اند.

گفتنی است که اعتراضات در بلاروس که از زمان برگزاری انتخابات در ۹ آگوست آغاز شده، سراسر این کشور را فرا گرفته است و گفته می‌شود که نیروهای امنیتی بلاروس تاکنون بیش از ۱۵ هزار تن از معترضان را دستگیر کرده‌اند.

کد خبر 5065079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ناصر EC ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
      0 0
      با سلام. روی صحبتم با اتحادیه گرگهای اروپایست.اگرموضوع سرکوب معترضان باشد. قبل از رییس بلاروس. باید رژیم کودتا گر بولیوی با کمک رژیم امریکا رژیم امریکا در سرکوب مردمش را باید به دادگاه جنایات جنگی محاکمه کرد