۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۵:۱۲

معاون استاندار زنجان:

جایگاه تکنسین‌ها در جامعه افول کرده است

جایگاه تکنسین‌ها در جامعه افول کرده است

زنجان-معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان گفت: جایگاه امروز تکنسین‌ها در جامعه افول پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سمانه شاددل ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری که در محل استانداری زنجان برگزار شد، یکی از دغدغه‌های امروز جامعه، افول جایگاه تکنسین‌ها در دانشگاه‌ها است، افزود: این تنزل جایگاه در حوزه صنعت بیش از سایر بخش‌ها مشاهده می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان با تاکید بر اینکه نبود تکنسین در کشور نباید نادیده گرفته شود و معتقدیم این خلاء یک خلاء جدی است، تصریح کرد: متأسفانه به جای اینکه به تربیت تکنسین بپردازیم، طی سال‌های گذشته همه وقت خود را صرف ایجاد رشته‌های نظری در سطوح مختلف تحصیلی کرده‌ایم.

شاددل با بیان اینکه مدرک‌گرایی یکی از آفت‌هایی است که باعث شده است امروز در زمینه تکنسین با دغدغه‌های زیادی مواجه شویم، ادامه داد: امروز برای اینکه از این بحران خارج شویم، باید نسبت به توسعه تدوین سند توسعه مهارت استان اقدام کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با تاکید بر اینکه امروز به عینه می‌بینیم که کشورهای در حال توسعه نسبت به به کارگیری تکنسین و کارگر ماهر اهتمام ویژه‌ای دارند، اظهار کرد: برای اینکه بتوان در این زمینه به نتایج درخوری دست یافت، نقشه راه مهارت استان به دو بخش شهری و روستایی تقسیم خواهد شد.

رامین میرزایی همچنین به موضوع مهم اشتغال روستایی اشاره و با یادآوری اینکه اهتمام به این موضوع باید از طریق دستگاه‌های مربوطه دنبال شود، خاطرنشان کرد: معتقدیم با بهره‌گیری از سند توسعه مهارت می‌توان نسبت به ایجاد اشتغال روستایی گام‌های بلندی برداشت.

کد خبر 5073927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha