۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۵:۴۳

استاندار زنجان:

خدمات مورد نیاز سالمندان باید به شکل الکترونیکی ارائه شود

خدمات مورد نیاز سالمندان باید به شکل الکترونیکی ارائه شود

زنجان- استاندار زنجان، با بیان اینکه باید خدمات مورد نیاز سالمندان به شکل الکترونیکی ارائه شود، گفت: در ایام کرونا، سالمندان نباید بیرون از خانه تردد کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله حقیقی ظهر دوشنبه در جلسه سالمندان با رویکرد بیماری کرونا در استان درمحل استانداری زنجان، گفت: با توجه به اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان ۷۰ درصد سالمندان زنجانی دارای پی سی آر مثبت کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

استاندار زنجان، با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های متولی امر باید بیش از گذشته به موضوع سالمندان در شرایط کرونایی وارد شوند، افزود: براساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان تعداد بیماران سرپایی سالمند نیز روند افزایشی دارد.

حقیقی تاکید کرد: هر چند در این بخش اقداما ت درمانی لازم به بهبود وضعیت منتهی می‌شود اما در بخش بستری محک بسیار بزرگی است که چرا که گروه عمده هدف را این قشر تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه بسیاری از سالمندان به ویژه افراد بالای ۷۰ سالِ هدف این طرح به دلیل بیماری داروهای گرانقیمت را مصرف می‌کنند، اضافه کرد: بر این اساس طی جلسه مدیران تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و معاون سیاسی راهکار و سازو کارهای لازم برای تسهیل در دریافت داروهای مورد نیاز را در مدت ۲۴ ساعت برگزار تا در شورای تامین مصوب و سپس اجرایی شود.

حقیقی به رفع نیاز اقلام پیشگیرانه کرونایی دراستان تاکید کرد و یاد آورشد: گروه‌های هدف اقدام و از ظرفیت ستاد مشارکت‌های مردمی مستقر در تمامی شهرستانهای استان استفاده شود.

وی به لزوم اطلاع رسانی کرونایی برای جامعه سالمندان از طریق استودیو سلامت اشاره کرد و گفت: با ورود کیت‌های تشخیص سریع کرونا به این استان اولویت این تست با سالمندان است.

استاندار زنجان، با بیان اینکه باید خدمات مورد نیاز سالمندان به شکل الکترونیکی انجام شود، گفت: سالمندان نباید دربیرون از خانه تردد کنند و حضور جامعه بسیج پزشکان برای ویزیت سالمندان ضروری است.

حقیقی با بیان اینکه ساماندهی سالمندان استان اقدامی ارزشمند در شرایط کرونایی است، یاد آورشد: بیشترین آمار دیابتی‌های استان به نسبت جمعیت در سلطانیه و ماهنشان، هستند و طارم، ایجرود و خدابنده نیز بیشترین مبتلایان فشارخون را دارند که باید به سلامتی سالمندان بیشتر توجه شود.

استاندار زنجان، به تقسیم بندی سه گروه سنی سالمندان ۶۰ تا ۷۰ سال، ۷۰ تا ۸۰ سال و ۸۰ سال به بالا اشاره کرد و گفت: هدف این کار این است که در شرایط کرونایی دستگاه‌های متولی امر برای سالمندان بالای ۷۰ سال سایتی را ایجاد و نسبت به طبقه بندی وضعیت آنها اقدامات لازم را مد نظر قرار دهند.

حقیقی بیان داشت: با ایجاد چنین سایتی، وضعیت بیماری‌های زمینه‌ای گروه سنی ۶۰ تا ۷۰ سال و ۷۰ سال به بالا نیز مشخص می‌شود و با اجرای این کار می‌توان نسبت به آموزش بهداشتی آنلاین گروههای هدف اقدام کرد.

کد خبر 5078823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha