۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۵۹

ارائه آخرین دستاوردها در حوزه زخم و ترمیم بافت در هفتمین کنگره

ارائه آخرین دستاوردها در حوزه زخم و ترمیم بافت در هفتمین کنگره

آخرین دستاوردهای ملی و بین‌المللی حوزه زخم و ترمیم بافت در هفتمین دوره کنگره ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود حبیبی دبیر علمی هفتمین کنگره زخم و ترمیم بافت امروز در نشست خبری «هفتمین کنگره زخم و ترمیم بافت» که به صورت آنلاین در محل جهاد دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت دکتر فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای گفت: زخم و ترمیم بافت یک معضلی است که عوارض زیادی برای بیمار و مسئولان بهداشتی کشور دارد. 

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه در جمعیت مسن دنیا معمولاً زخم‌های مزمن (دیابتی و عروقی) دیده می‌شود، باید همواره به این موضوع اهمیت دهیم.

دبیر علمی هفتمین کنگره زخم و ترمیم بافت با تأکید بر اینکه باید در ایران کمک کنیم تا راهکارهای درمانی زخم بهتر شناخته شود، گفت: در جهاد دانشگاه علوم پزشکی تهران برنامه‌هایی برای برگزاری کنگره زخم و ترمیم بافت داشته‌ایم که قرار است امسال هفتمین دوره آن برگزار شود.

وی با بیان اینکه این کنگره برای چهارمین بار به صورت بین‌المللی در شرایط پاندمی کرونا برگزار می‌شود، گفت: محورهای این کنگره، زخم‌های عروقی، پانسمان‌های جدید، سندرم‌های ژنتیکی و روش‌های مولکولی، مهندسی بافت، راهکارهای سلولی جدید برای ترمیم بافت، معضلات و راهکارهای سلولی و معضلات برای تشخیص این زخم‌ها هستند.

در ادامه پروین خرسندی دبیر کمیته دانشجویی هفتمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت گفت: ۴۶ سخنران و محقق از ۷ کشور در این کنگره به صورت مجازی حضور دارند و آخرین یافته‌های خود را به اشتراک می‌گذارند.

وی با بیان اینکه این کنگره از ۱۲ تا ۱۴ آذرماه به صورت آنلاین برگزار می‌شود، افزود: آخرین اطلاعات در حوزه زخم و ترمیم بافت به واسطه این کنگره در اختیار پژوهشگران قرار می‌گیرد.

همچنین دکتر غلامرضا اسماعیلی‌ جاوید دبیر اجرایی این کنگره تأکید کرد: در کشور ما سالانه ۱۰۰ هزار قطع عضو وجود دارد و با توجه به اینکه این عدد آمار بالایی است باید بیش از گذشته به حوزه زخم و ترمیم بافت توجه کنیم.

وی با تأکید بر اینکه روند فعالیت‌های علمی با وجود کرونا باید ادامه داشته باشد، گفت: از این‌رو کنگره زخم و ترمیم بافت به صورت ملی برای هفتمین‌بار و به صورت بین‌المللی برای چهارمین دوره همانند سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

اسماعیلی ادامه داد: همزمان این برنامه در یک استودیوی تلویزیونی و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود.

دبیر اجرایی کنگره زخم و ترمیم بافت در خصوص ماگوت‌تراپی گفت: از سال ۹۳ با همکاری پژوهشکده زخم دانشگاه علوم پزشکی تهران، مرکز ماگوت‌تراپی راه‌اندازی شد که در این مرکز با استفاده‌ از لارو مگس به ترمیم زخم‌های مزمن پرداختیم.

وی با تأکید بر اینکه این دانش در کل دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد و درمانی رایج است، گفت: قرار است که یک محصول تجاری برای ماگوتراپی ثبت شود که در حال اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو است.

اسماعیلی ادامه داد: پس از اخذ مجوزها قرار است که این روش درمانی و محصول تائید شده در اختیار درمانگران زخم قرار گیرد.

کد خبر 5083493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha