۱۱ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۱۲

مزیت استفاده از سرورهای نسل دهم اچ پی چیست؟

مزیت استفاده از سرورهای نسل دهم اچ پی چیست؟

تهران- ما در عصری زندگی میکنیم که سرشار از تقاطعات دیجیتالی است و در این مطلب به شما می‌گوییم چرا سرورهای سری ۱۰ سرورهایی قابل اعتماد و ساخته شده برای امروز و فردا هستند.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، ما در عصری زندگی می‌کنیم که سرشار از تقاطعات دیجیتالی می‌باشد و فراگیر تر شدن Big Data ، پویایی اطلاعات ، اینترنت اشیا و تکنولوژی‌های وابسته به پردازش‌های ابری کسب و کار شرکت و کمپانی‌ها را به راهی جدید و جذاب می‌کشاند .

در قلب و مرکز این تکنولوژی‌ها Applicationها و Data ها قرار دارند که این موضوع باعث شده است که IT به عنوان مرکز این نوآوری‌ها قرار بگیرد .

مراکز IT نیاز دارند تا متناسب با سرعت کسب و کارهای امروز پردازش و عمل کنند ، تا بتوانند شتاب دهنده‌ای برای ایده‌ها ، کالاها و خدمات جدید باشند . تکنولوژی‌های IT برای آنکه بتوانند به طور موفق به این ایده‌ها سرعت دهی کنند نیاز به زیرساخت‌هایی هستند که بتوانند با به درستی ترکیب کردن زیرساخت‌ها و خدمات به توسعه و گسترش Application ها بپردازند .

برای تصمیم گیرندگان حوزه IT که می‌بایست با دلایلی روشن تلفیقی درست از زیرساخت‌های IT و پردازش‌های ابری را برای انجام امور شرکت خود انتخاب نمایند ، شرکت HPE توانسته تا سرورهایی جدیدی جهت ساده‌تر کردن دیتا سنتر طراحی کرده است . که این سرورها هم می‌توانند از سرعت لازم برای به روز رسانی زیر ساخت‌ها و امنیت‌های لازم برای محافظت از اطلاعات شما را دارا باشند و عین حال بتوانند هزینه‌های فراهم کردن زیرساخت‌های لازم شما را کاهش دهد .

این موضوع باعث شده تا سرورHPEبه تبدیل به پر فروش ترین سرورهای موجود در بازار ایران تبدیل شود .

دلایلی که باعث شده سرورهای HPE به عنوان سروری قابل اعتماد برای کارشناسان حوزه IT تبدیل شود :

یک: Agility( سرعت بالا )

بهینه کردن بازدهی با استفاده از تکنولوژی intelligent System Tuning (IST) که این تکنولوژی شامل Jitter Smoothing و Core Boosting وWorkload Matching می‌باشد .

استفاده از به روز ترین پردازنده‌های دنیا : Intel Xeon Scalable processors و AMD EYPC ۷۰۰۰ Series processors

بالا بردن بازدهی و سرعت پردازش سرور با به کار بردن HPE Smart Memory با سرعت ۲۶۶۶MT/s و تکنولوژی Fast Fault Tolerance استفاده می‌کنند .

انتخاب ، گسترش ، مدیریت و عیب یابی ساده با استفاده از امکاناتی که بر روی سرور قرارداده شده است . ( HPE One view , HPE ILO و iLO Amplifier Pack .)

دو: Security(امنیت )

مقابله با حملات با استفاده از تکنولوژی HPE exclusive, Silicon .

تشخیص کد و Malware های در معرض خطر با استفاده از بررسی زمان اجرای Firmware .

استفاده از تکنولوژیAMD Secure Processor که باعث فعال شدنSecure Memory Encryption (SME) و Secure Encrypted Virtualization (SVE) می‌شود و با فعال شدن امینت محافظت از اطلاعات را بالا می‌برد .

ریکاوری کردن Frimware دستگاه به اخرین ورژن قابل اطمینان با استفاده از تکنولوژیSecure. Recovery

قراردادن تنظیمات سرور در امن ترین حالت ممکن با استفاده از تکنولوژیSecure Recovery .

بالابردن امنیت با استفاده از iLO ۵ Advanced Premium Security .

استفاده از سخت افزارهای امنیتی بر روی دستگاه Trusted Platform Module (TPM) وChassis Intrusion Detection Kit و Secure NICs

سه : Economic control انتخاب متناسب بودجه

سرورهای شرکت اچ پی اینترپرایز به گونه طراحی شده‌اند که شما می‌توانید متناسب بودجه و هزینه در نظر گرفته شده برای خرید سرور، سرور موردنظر خود را خریداری نمایید.

پرفروش‌ترین سرور نسل دهم اچ پی

معرفی سرور DL۳۸۰ G۱۰:

سرور DL۳۸۰ Gen۱۰ یکی از پرفروش‌ترین و کارامد ترین سرورهای رک مونت تولید شده توسط شرکت HPE می‌باشد .

این سروراچ پی در صورت متصل شدن بر روی رک تعداد دو یونیت از یونیت‌های رک ما را اشغال خواهد کرد.

سرور DL۳۸۰ Gen۱۰ دارای دو اسلات پردازنده است که می‌توانیم این پردازنده‌ها را از سری پردازنده‌های Intel® Xeon® Scalable ۸۱۰۰ seriesIntel® Xeon® Scalable ۶۱۰۰ series ، Intel® Xeon® Scalable ۵۱۰۰ series ، Intel® Xeon® Scalable ۴۱۰۰ series ، Intel® Xeon® Scalable ۳۱۰۰ series انتخاب نماییم .

با انتخاب پردازنده از سری پردازند های قید شده در بالا به ازای هر پردازنده تعداد ۴ تا ۲۸ هسته پردازشی در اختیار خواهیم داشت. که موضوع تاثیر بسزایی بر روی سرعت پردازش اطلاعات ما خواهد داشت.

بر روی سرور DL۳۸۰ Gen۱۰ به ازای هر پردازنده ۱۲ اسلات مموری قرار داده شده است. که می‌توانیم این اسلات‌ها را به مموری های ۱۲۸GB پر کنیم. با قرار دادن مموری های ۱۲۸GB بر روی اسلات‌های سرورHP می‌توانیم به حداکثر میزان مموری که می‌توان بر روی این سرور قرار داد برسیم که این مقدار ۳TB است.

مموری هایی که می‌توانیم بر روی این سرور قرار دهیم از مموری های نوع DDR۴ SmartMemory هستند که بر روی این مموری ها از بروز ترین تکنولوژی‌ها برای محافظت از اطلاعات استفاده شده است .

سرور DL۳۸۰ Gen۱۰ از ۸ اکسپنشن اسلات بر خوردار می‌باشد. که می‌توان از این اسلات‌ها برای قرار دادن کارت‌های مختلف بر روی سرور استفاده کنیم.

سرور DL۳۸۰ Gen۱۰ قابلیت در بر گرفتم تعداد ۸ و یا ۱۲ درایو LFF و یا ۸، ۱۰، ۱۶، ۱۸ و یا ۲۴ درایو SFF را داراست . این درایو ها در قسمت جلویی سرور نصب می‌شوند . در صورتی که در جلو سرور فضای لازم برای اضافه کردن درایو را نداشته باشیم می‌توانیم ۶ درایو SFF و یا ۳ درایو LFF در قسمت پشتی سرور قرار دهیم . همچنین علاوه بر درایو های معمولی درصورتی که از تمامی قسمت‌های جلویی و پشتی سرور استفاده کرده باشیم ، می‌توانیم تعداد ۲۰ درایو NVMe بر روی سرور استفاده نماییم .

این درایو ها می‌توانند اینترفیس های SAS ویا SATAداشته باشند .

بر روی سرور DL۳۸۰ Gen۱۰ یک رید کنترلر نرم افزاری به مدل HPE Smart Array S۱۰۰i قرار داده شده است . که البته بهتر از به جای استفاده از این رید کنترلر از رید کنترلر های سخت افزار همانند HPE Smart Array P۴۰۸i ، HPE Smart Array P۸۱۶i و یا HPE Smart Array E۲۰۸i استفاده کرد که امنیت اطلاعات ذخیره شده بر روی سرورمان به اندازه کافی تامین شود.

سرور DL۳۸۰ Gen۱۰ به صورت OnBoard از یک کارت شبکه ۴ پورت داراست که این کارت شبکه می‌تواند اطلاعات را با سرعت ۱Gb در ثانیه انتقال دهد. التبه بدیهی است که در صورتی که این کارت شبکه نیاز ما را برطرف ننماید، می‌توانیم از کارت شبکه‌های دیگه با سرعت و تعداد پورت بیشتری بر روی سرور خود استفاده نماییم.

یکی از قابلیت‌هایی که شرکت اچ پی جهت آسان‌تر شدن مدریت و کنترلر سرورهای خود برروی سرورها تعبیه کرده است ، قابلیت ILO می‌باشد . سرور DL۳۸۰ Gen۱۰ از این قابلیت مستثنی نبوده و از قابلیت ILO برخوردار می‌باشد . که طبیعی است این قابلیت تنها از توانایی‌های پایه‌ای ILO بر خوردار بوده و در صورت نیاز به قابلیت‌های بیشتر می‌بایست از لایسنس های مربوطه استفاده نماییم .همچنین علاوه بر ILO می‌توانیم با دانلود HPE OneView Standard از قابلیت‌های جدید شرکت HPE در جهت مدیریت سرور استفاده نمایید .

امید واریم با خواندن این مقاله اطلاعات لازم در مورد سرورهای نسل دهم اچ پی را بدست آورده باشید . در صورت وجود هر گونه ابهام و یا سوال در مورد سرورHPE می‌توانید با کارشناسان شرکت شبکه گستران یاقوت سرخ مرکز تخصصی فروش سرورها و استوریچ های اچ پی به شماره تماس ۷۱۱۸۹-۰۲۱ تماس گرفته و یا به سایت شرکت یاقوت سرخ به آدرس www.Ysorkh.net مراجعه کنید.

* این مطلب صرفاً یک خبرآگهی است و خبرگزاری مهر در مورد محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5084082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha