۱۱ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۳۳

جانشین رئیس ستاد هفته پژوهش گلستان:

رشد علمی کشور متوقف نمی شود/برنامه های هفته پژوهش مجازی خواهدبود

رشد علمی کشور متوقف نمی شود/برنامه های هفته پژوهش مجازی خواهدبود

گرگان- جانشین رئیس ستاد هفته پژوهش گلستان گفت: برنامه های هفته پژوهش امسال در گلستان به صورت مجازی و ویدئو کنفرانسی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نجفی نژاد ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان ضمن تسلیت شهادت دانشمند هسته‌ای کشور، دکتر محسن فخری زده، اظهارکرد: دشمنان تلاش می‌کنند مسیر علمی کشور را متوقف کنند اما غافل از اینکه جریان علمی کشور مستمر و دائم بوده و خللی به این جریان وارد نمی‌شود.

وی افزود: با این کیدها و دشمنی‌ها، انگیزه دانشمندان کشور برای پر کردن خلأها بیشتر شده و پیشرفت بیشتری حاصل کشور می‌شود.

نجفی نژاد از برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش از ۱۵ لغایت ۲۰ آذر در گلستان خبرداد و گفت: هدف از برگزاری این هفته گسترش فرهنگ پژوهش و فناوری و شناسایی پژوهشگران بوده تا با ترغیب آنها تولید علم و فناوری بیشتر شده و نیازهای کشور هم برطرف شود.

جانشین ستاد هفته پژوهش گلستان بیان کرد: شناسایی و ارائه یافته‌های پژوهشی و فناوری در سطح استان، فراهم کردن شرایط لازم برای تجاری سازی یافته‌های پژوهشی و تکمیل چرخه تبدیل علم به ثروت از دیگر اهداف خواهد بود.

نجفی نژاد گفت: این هفته فرصتی است تا ارتباط نزدیکی بین پژوهشگران و کارشناسان و مدیران مراکز تحقیقاتی ایجاد شود.

وی شعار امسال را پژوهش و فناوری در خدمت جهش تولید، اعلام کرد و افزود: هدف این است که بتوان رابطه نزدیکی بین فعالیت پژوهشی و چرخه اقتصادی فراهم کرد.

نجفی نژاد تأکید کرد: برنامه‌های مختلفی در این هفته پیش بینی شده که اکثر آنها به شکل مجازی و ویدئو کنفرانس و در بستر اینترنت برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گلستان گفت: به صدا درآمدن زنگ پژوهش، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری و فن بازار، تجلیل از پژوهشگران و برگزیدگان پژوهشی، برگزاری میزگردهای و غیره بخشی از این برنامه‌ها است.

وی بیان کرد: نمایشگاه هفته پژوهش یکشنبه افتتاح شده و تا پایان هفته پژوهش علاقه مندان می‌توانند سوالات خود را مطرح و جواب خود را به صورت آنلاین دریافت کنند.

نجفی نژاد در خصوص جشنواره تجلیل از پژوهشگران اضافه کرد: پژوهش گران دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، پژوهشگران دستگاه‌های اجرایی و فناوران برتر در این جشنواره مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

وی افزود: جشنواره دانش آموزی و تجلیل از این پژوهش گران دانش آموز هم توسط آموزش و پرورش استان گلستان اجرا خواهد شد.

نجفی نژاد بیان کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی و سمینارهای علمی و پژوهشی عمدتاً با کمک و مشارکت دستگاه‌های اجرایی مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

وی اظهارکرد: دیدار با پیشکسوتان علمی و نخبگان و کارآفرینان از دیگر برنامه‌ها بوده و تورهای پژوهشی هم به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

جانشین رئیس ستاد هفته پژوهش گلستان گفت: ۱۰۰ عنوان میزگرد در نشست تخصصی دانشگاه پیش‌بینی شده که ۹ میزگرد به شکل بین المللی، ۲۰ میزگرد به شکل کشوری و ملی، ۲۰ میزگرد استانی و ۴۹ میزگرد داخلی دانشگاه خواهد بود.

طبق گفته نجفی نژاد اعتبار بودجه پژوهش گلستان ۱۰ میلیارد ریال بوده که تاکنون به طور تخصیص نیافته است.

کد خبر 5085288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha