۱۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۲۲

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان:

طرح« ناظران سلامت»با مشارکت اعضای هلال احمر استان زنجان آغاز شد

طرح« ناظران سلامت»با مشارکت اعضای هلال احمر استان زنجان آغاز شد

زنجان-سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: اجرای طرح « ناظران سلامت»با مشارکت ۱۸۰ نفر از جوانان و داوطلبان هلال احمر استان زنجان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی طاهری با بیان اینکه این طرح با توجه به توافق نامه همکاری جمعیت هلال احمر با وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می شود، افزود: طرح ناظران سلامت با همکاری جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر و بازرسان سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی در زمینه کنترل و نظارت بر حسن اجرای پروتکل‌های بهداشتی است که برای حفظ سلامت مردم و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا اجرای آن آغاز شده و حفظ سلامت جوانان و داوطلبان مشارکت کننده در طرح مساله ای مورد مهم و الزامی است.

وی افزود: در این طرح آماده سازی تیم ها بر عهده جمعیت هلال احمر بوده و ساماندهی و بهره‌گیری از آنها بر عهده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بود که این تیم تشکیل و جلسات آموزشی و توجیهی برای آنان برگزار شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: رویکرد طرح ناظران سلامت انجام خدمات داوطلبانه و تاکید بر آن است، همچنین تجهیز تیم های بازرسی اعم از جوانان و داوطلبان هلال احمر و بازرسان بهداشتی، با تجهیزاتی از قبیل تجهیزات وسایل نقلیه، خودرو بازرسی، ماسک، مواد گندزدا، مواد ضدعفونی کننده و سایر ابزار و تجهیزات مورد نیاز با مشارکت و توافق مراکز بهداشتی شهرستان‌ها و جمعیت هلال احمر فراهم شده است.

طاهری اضافه کرد: در این طرح جوانان و داوطلبان عضو جمعیت هلال احمر استان زنجان باکارت شناسایی معتبر و لباس فرم سازمان جوانان یا داوطلبان هلال احمر، به گروه بهداشت محیط محلات ملحق می‌شوند.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مسئولیت نظارت فنی و کارشناسی بر تیم‌های داوطلب بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی است و همه بازدیدها و نظارت‌های انجام شده توسط نیروهای داوطلب هلال احمر بدون مداخلات میدانی، حقوقی و قضایی خواهد بود.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در این طرح ارزیابی و نظارت بر اماکن تهیه و توزیع واحدهای صنفی، ادارات، مراکز ارائه خدمات مردمی، نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی ادارات، بانک‌ها، محل‌های تجمع، بازارها و میادین میوه و تره‌بار با بهره‌گیری از لیست‌های مرتبط با هر صنف که توسط کارشناسان بهداشت محیط مراکز جامع خدمات سلامت در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گرفته، انجام می‌شود.

طاهری اظهارداشت: در عین حال همکاری در آموزش عمومی کسبه، اصناف، همکاری در ضدعفونی اماکن و معابر و محل‌های تجمع و همکاری با تیم‌های مراقبت و حمایت از دیگر اقداماتی است که از سوی جمعیت هلال احمر استان زنجان در این طرح انجام می‌شود.

کد خبر 5086551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha