۱۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۵:۰۶

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس اعلام کرد:

برخورد با ۱۰۰ متخلف فروش بنزین سهمیه ای در فارس

برخورد با ۱۰۰ متخلف فروش بنزین سهمیه ای در فارس

شیراز - مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس با بیان اینکه فروش سهمیه بنزین مغایر با قانون و یک تخلف محسوب می‌شود و پیگرد قانونی را به همراه خواهد داشت از برخورد با ۱۰۰ مورد تخلف طی یکماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا سالاری گفت: اگر فروش سهمیه بنزین محرز شود، تعزیرات حکومتی می‌تواند برابر قانون با فرد متخلف برخورد کند. وی در عین حال گفت: تفاوت ۱۰۰ درصدی بین قیمت بنزین سهمیه‌ای و آزاد، یک عامل مهم در رونق فروش سهمیه‌ی بنزین خودروها است.

سالاری ادامه داد: بیشترین میزان فروش سهمیه سوخت مربوط به مالکان وانت و تاکسی است که سهمیه اختصاصی بیشتری نسبت به دیگر خودروها دارند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: با توجه به اینکه مهلت استفاده از سهمیه تخصیصی به خودروهای وانت و تاکسی، پایان هر ماه منقضی می‌شود، برخی از مالکان این خودروها سهمیه خود را می‌فروشند.

سالاری با بیان اینکه قانون مجازات‌هایی نظیر قطع سهمیه و جزای نقدی به میزان ۲ تا ۵ برابر نرخ fob را برای فروشندگان سهمیه سوخت در نظر گرفته است، گفت: طی یک ماه گذشته بیش از ۱۰۰ پرونده در این رابطه رسیدگی و متخلفین به قطع سهمیه سوخت خودرو به مدت سه ماه و پرداخت جریمه نقدی محکوم شده‌اند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان فارس همچنین گفت: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با استفاده از مکانیزم‌هایی نظیر تعداد سوخت گیری از یک کارت سوخت، نحوه استفاده از کارت‌ها را رصد می‌کند و در صورت محرز شدن هرگونه تخلف چه از جانب جایگاه دار، چه مالکین خودروها و به ویژه خودروهای حمل و نقل عمومی، برخورد قانونی اعمال می‌شود.

کد خبر 5088297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha