به نوشته روزنامه آساهی؛

ژاپن رزم‌ناوهای خود را به سامانه‌های جدید «ایجیس» مجهز می‌کند

ژاپن رزم‌ناوهای خود را به سامانه‌های جدید «ایجیس» مجهز می‌کند

ژاپن ژوئن سال گذشته نصب سامانه‌های جدید ایجیس از نوع زمین‌ پایه را تعلیق کرد حال آنکه به احتمال زیاد، با شروع سال میلادی ۲۰۲۱، این سامانه‌ها را بر روی رزم‌ناوهای خود مستقر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه «آساهی» ژاپن از تصمیم این کشور برای نصب سامانه‌های جدید ضد موشک «ایجیس» بر روی رزم‌ناوهای خود خبر داد.

این تصمیم با ادعای تقویت سامانه پدافندی ژاپن در مواجهه با حملات موشکی کره شمالی و در حالی اتخاذ می‌شود که سال گذشته، طرح نصب نسخه‌های زمین ‌پایه سامانه‌های جدید ایجیس در دو نقطه از خاک ژاپن، حذف شد.

احتمال می‌رود که طرح مجهز کردن رزم‌ناوهای ژاپنی به سامانه ایجیس، تا قبل از پایان سال میلادی جاری (۲۰۲۰)، از سوی یوشیهید سوگا نخست‌وزیر ژاپن تائید شود. این در حالی است که در مقایسه با مدل زمین ‌پایه، هزینه نصب آنها دو برابر و مدت نصب نیز سه سال بیشتر خواهد بود.

بُرد سامانه جدید نیز در مقایسه با نوع قدیمی مستقر در ناوشکن‌های ژاپنی، سه برابر بیشتر است.

خبر تجهیز رزم‌ناوهای ژاپنی به پدافند موشکی جدید در حالی منتشر می‌شود که ژاپن قرار است ماه می آتی برای نخستین بار رزمایشی مشترک با آمریکا و فرانسه داشته باشد حال آنکه آب‌های فراساحلی ژاپن نیز احتمالاً از اوایل سال میلادی آینده، برای نخستین بار میزبان یک ناوگروه تهاجمی انگلیس است که عازم پاسیفیک غربی خواهد بود.

کد خبر 5089585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha