نماینده پارلمان عراق:

بغداد از آمریکا در سازمان ملل متحد شکایت کند

بغداد از آمریکا در سازمان ملل متحد شکایت کند

نماینده پارلمان عراق خواستار شکایت دولت بغداد از ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل به دلیل ارتکاب جنایت سال گذشته علیه «فرماندهان پیروزی» شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، «احمد الاسدی» نماینده پارلمان عراق در سخنانی از عدم شکایت دولت بغداد از ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل به دلیل جنایت علیه فرماندهان پیروزی، انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش، وی گفت: پس از ارتکاب جنایت علیه فرماندهان پیروزی، ایران از عاملان این جنایت در سازمان ملل شکایت کرد اما دولت بغداد تاکنون شکواییه ای در این زمینه تهیه و تنظیم نکرده است.

این نماینده پارلمان عراق یادآور شد: دولت بغداد باید هرچه سریع‌تر از آمریکایی‌ها به دلیل ارتکاب جنایت علیه فرماندهان پیروزی شکایت کند. اقدام آمریکا در ترور فرماندهان مقاومت مصداق بارز تروریسم بود؛ کما اینکه این اقدام با نقض حاکمیت ملی عراق همراه شد.

روز گذشته هم «مختار الموسوی» نماینده پارلمان عراق در سخنانی اظهار داشت: مردم عراق تحت هیچ شرایطی جنایت علیه «فرماندهان پیروزی» در نزدیکی فرودگاه بغداد را فراموش نمی‌کنند. وی تأکید کرد: آمریکا با ترور فرماندهان پیروزی یعنی شهیدان قاسم سلیمانی و المهندس مرتکب یک جنایت شد. ایالات متحده آمریکا پس از ارتکاب این جنایت، وارد بن بست شد.

این نماینده پارلمان عراق با بیان اینکه اقدام آمریکایی‌ها در ترور فرماندهان مقاومت نقض تمامی قوانین بین المللی بوده است، یادآور شد: متأسفانه شاهد نوعی ضعف در پاسخگویی به این جنایت توسط دولت بغداد هستیم.

کد خبر 5102058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha