پیام تسلیت مجمع عالی حکمت اسلامی:

آیت الله مصباح یزدی افق تازه‌ای از تعامل و مباحثات علمی گشودند

آیت الله مصباح یزدی افق تازه‌ای از تعامل و مباحثات علمی گشودند

آیت الله مصباح یزدی با ترسیم فضای جدیدی در نقد و بررسی و مواجهه با فلسفه غرب و مباحث فلسفه‌های مضاف، افق تازه‌ای از تعامل و مباحثات علمی گشودند.

به گزارش خبرنگار مهر، در پی درگذشت آیت الله مصباح یزدی، مجمع عالی حکمت اسلامی پیام تسلیتی بدین شرح صادر کرده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

با نهایت تأسف و تأثر عالم مجاهد و انقلابی، مفسر و حکیم الهی حضرت آیت‌الله علامه حاج شیخ محمد تقی مصباح یزدی «قدس سره» به ملکوت اعلی پیوست و در جوار قرب الهی آرام گرفت.

این دانشمند و شخصیت ارزنده که از شاگردان خاص حضرت امام خمینی (ره) و علامه طباطبایی (ره) محسوب می‌شدند در طول دوران عمر بابرکت خود با تألیف، تدریس و پرورش شاگردان اندیشمند و فرهیخته، نقشی کم‌نظیر در احیای علوم اسلامی و دفاع از مبانی انقلاب اسلامی ایفا نمودند. زبان گویا، قدرت استدلال و استقامت در مسیر دفاع از مبانی و ارزش‌های اسلامی، از ایشان الگویی مناسب ساخت تا نسل جدیدی از مدافعان نظام اسلامی و ارزش‌های مقدس اسلامی شکل گیرد.

علامه مصباح یزدی از صاحب‌نظران فلسفه اسلامی و تحول در علوم انسانی بودند که با اندیشه‌های مبتکرانه، نوآوری، طراحی و ایجاد نظام جدید آموزشی و پژوهشی، نقشی فراموش نشدنی در ارتقای آموزش و پژوهش در حوزه‌های علمیه ایفا نمودند.

ایشان با ترسیم فضای جدیدی در نقد و بررسی و مواجهه با فلسفه غرب و مباحث فلسفه‌های مضاف، افق تازه‌ای از تعامل و مباحثات علمی گشودند که با توانمندسازی علوم اسلامی به ویژه فلسفه اسلامی به پاسخ‌گویی به پرسش‌های فکری، اعتقادی و سیاسی جامعه پرداختند، ضمن اینکه با تلاش و مجاهدت عالمانه این دانشمند بزرگ در راستای اسلامی‌سازی علوم و شکل گیری علوم انسانی اسلامی، مرزهای دانش‌های اسلامی و حوزوی گسترش یافت. به یقین آثار ماندگار فکری و فلسفی آن اندیشمند والامقام، گنجینه فاخر و پرارزشی برای اصحاب علم و دانش می‌باشد.

مجمع عالی حکمت اسلامی که در سوگ از دست دادن یکی از ناظران معظم خود می‌باشد، ضایعه بزرگ ارتحال این عالم ربانی و حکیم متأله را به محضر امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری «مد ظله العالی»، مراجع عظام، ناظران معظم، حوزه‌های علمیه، بیت شریف به‌ویژه آقازادگان فرهیخته، اندیشمند و سوگوار و به داماد معزز ایشان تسلیت عرض نموده، از درگاه خدای منان برای آن فقید سعید علو درجات، غفران و رحمت الهی و حشر با اهل بیت: و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارد.

مجمع عالی حکمت اسلامی

۱۳ دی ۱۳۹۹

کد خبر 5112936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha