۲۰ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۱۳

توسط نشر خزه؛

ترجمه «پایان غیاب» چاپ شد/ زندگی با اینترنت بهتر است یا بدون آن؟

ترجمه «پایان غیاب» چاپ شد/ زندگی با اینترنت بهتر است یا بدون آن؟

کتاب «پایان غیاب» نوشته مایکل هریس با ترجمه مجتبی ویسی توسط نشر خزه منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «پایان غیاب؛ جنگ و صلح با اینترنت،‌ در جستجوی حافظه از دست‌رفته» نوشته مایکل هریس به‌تازگی با ترجمه مجتبی ویسی توسط نشر خزه منتشر و راهی بازار نشر شده است. 

 مایکل هریس نویسنده این‌کتاب، اندیشمند و روزنامه‌نگار کانادایی، تاکنون فقط دو کتاب منتشر کرده و با همین دو کتاب تبدیل به چهره‌ای بین‌المللی شده است.

این‌کتاب به بررسی یک‌بزنگاه تاریخی مهم اختصاص دارد؛ جهان در قبل و بعد از اینترنت. هریس در این‌کتاب،  از نسل خود به‌عنوان آخرین نسلی یاد می‌کند که جهان پیش از دیجیتال‌شدن را دیده‌ و به یاد می‌آورد. او بدون جانبداری با پشتوانه علمی‌اش به مقایسه‌ این دو جهان پرداخته تا نشان دهد در کدام یک خوشبخت‌تر بوده‌ایم؛ وقتی به اینترنت و شبکه‌های مجازی متصل نبودیم یا حالا که زندگی بدون اینترنت، امکان‌پذیر به نظر نمی‌رسد.

بروس گرییرسن، نویسنده‌ و پژوهشگر، درباره کتاب «پایان غیاب» و نویسنده‌اش گفته است: «مایکل هریس با دقت و صراحتی مثال‌زدنی، مقطعی محوری در تاریخ مدرن را ثبت کرده است: قبل و بعد از شیفتگی انسان به وسایل دیجیتالی. کتابش اثری شاخص و مهم است و همچنین نشاط‌بخش.»

«پایان غیاب» اولین کتاب مایکل هریس است که سال ۲۰۱۴ منتشر شد. کتاب دیگر این‌نویسنده نیز سال ۲۰۱۷ با عنوان «تنهایی» چاپ شد. این کتاب هم با عنوان فرعی «راهنمای خلوت‌گزینی در یک جهان شلوغ» هفته آینده با ترجمه سامان شهرکی توسط نشر خزه منتشر می‌شود.

«پایان غیاب» با ۲۲۴ صفحه و قیمت ۴۰ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 5117385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha