۲۳ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۴۱

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

ارائه تسهیلات کم بهره به سینماداران در ایام کرونایی

 ارائه تسهیلات کم بهره به سینماداران در ایام کرونایی

قزوین- سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: ارائه تسهیلات با نرخ سود 4درصد از راهکارهای اداره ارشاد برای التیام آسیب های کرونایی سینماداران بوده است.

امیر ملاحسنی در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص آغاز به کار سینماهای استان قزوین با عبور از شرایط قرمز کرونایی اظهار کرد: در حال حاضر در استان قزوین دو سینمای ثابت مهتاب با دو سالن ۲۰۰ و ۹۰ نفره و سینما بهمن با دو سالن ۲۰۰ و ۶۰ نفره و نیز دو سالن سیار در تاکستان و آبیک ارائه خدمت می‌نمایند.

سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین ادامه داد: سینماهای استان با رعایت دقیق کلیه دستور العمل های بهداشتی از جمله ضد عفونی کردن سالن پس از برگزاری هر سانس و استفاده الزامی از ماسک توسط مراجعان و کارکنان سینماها و با ظرفیت ۵۰ درصد فعالیت خود را از سرگیری کرده‌اند.

وی ضمن اشاره به آسیب‌هایی که سینما داران به واسطه قرنطینه و تعطیلی طولانی مدت متحمل شده‌اند، عنوان کرد: با توجه به دستور ستاد ملی پیشگیری از بیماری کرونا خسارت به مشاغلی که تجمع در آنها اتفاق می‌افتد یک امر ناگزیر بوده است.

ملاحسنی تصریح کرد: در گام اول وام‌هایی برای سینما داران توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در نظر گرفته شده است و مبلغ آن با توجه به تعداد بیمه شدگان توسط سینماها متفاوت بوده و سینماهایی که مایل بوده‌اند این وام با نرخ سود ۴ درصد را دریافت کرده‌اند همچنین کمک‌هایی هم خود اتحادیه و اصناف سینمایی کشور نسبت به سینماهای خصوصی انجام داده‌اند، کما اینکه در حال حاضر ادارات کل ارشاد و سازمان سینمایی در تلاش هستند که بتوانند تسهیلات دیگری را به فعالین در این حوزه ارائه کنند.

وی در ارتباط با فعالیت سالن‌های تئاتر خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط کرونایی استان سالن‌های تئاتر هم می‌توانند به شرط فروش اینترنتی بلیط با ظرفیت ۵۰ درصد، کارهایی که بازبینی شده‌اند را به روی صحنه ببرند.

سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین در خاتمه گفت: ما در تلاش هستیم که بتوانیم ضرر و زیان در همه حوزه‌های هنری و سینمایی را پوشش دهیم و خدمات گسترده‌تری را به فعالین این حوزه ارائه دهیم.
 

کد خبر 5120690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha