۲۴ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۵۹

معاون وزیر راه:

در احیا شهر تاریخی استرآباد مشارکت می کنیم

در احیا شهر تاریخی استرآباد مشارکت می کنیم

گرگان- معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: شرکت بازآفرینی شهری آمادگی دارد تا در مرمت و احیا گذرهای تاریخی شهر تاریخی استرآباد (گرگان) در قالب طرح مشخصی مشارکت کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عبوری بعدازظهر چهارشنبه در بازدید از بناهای در حال احیا و مرمت بافت تاریخی گرگان، اظهارکرد: با ورود راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و شهرداری گرگان به حوزه احیا شهر تاریخی استرآباد (گرگان)، جریان مولدی برای ورود بخش خصوصی به حوزه بهره برداری از بناهای تاریخی ایجاد شده است.

وی افزود: شرکت بازآفرینی شهری تلاش کرد تا با ورود به مرمت و احیا بناهای تاریخی در سطح کشور، الگویی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در بافت های تاریخی شکل گیرد.

عبوری ادامه داد: مرمت و احیا بناهای تاریخی و بهره برداری از آن با کاربری گردشگری، جاذبه ای برای مسافران و گردشگران ایجاد می کند که باید با همکاری راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و مدیریت شهری تداوم یابد.

وی گفت: شرکت بازآفرینی شهری آمادگی دارد تا با همکاری شهرداری در مرمت و احیا گذرهای تاریخی شهر تاریخی استرآباد (گرگان) در قالب طرح مشخصی مشارکت کند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری در این بازدید جهت مرمت و احیا یکی از بناهای تاریخی برای تبدیل به بازارچه صنایع دستی و کمک برای مرمت و احیا بناهای تاریخی در شهر تاریخی استرآباد (گرگان) قول مساعدت و همکاری داد.

۱۰ بنای تاریخی گرگان در حال مرمت است

در ادامه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان اظهارکرد: در نظر گرفتن مشوق های تسهیلاتی و ایجاد زیرساخت های مناسب توسط اداره کل میراث فرهنگی استان، راه و شهرسازی و شهرداری در شهر تاریخی استرآباد (گرگان) موجب ترغیب و تشویق مالکان و سرمایه گذاران برای ورود به مرمت، احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی شد.

احمد تجری افزود: در حال حاضر ۱۰ بنای تاریخی با کاربری گردشگری با حجم سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال در حال مرمت و احیا است.

وی بیان کرد: اقدامات احیا شهر تاریخی استرآباد (گرگان) با انعقاد تفاهم نامه بین استانداری گلستان، اداره کل میراث فرهنگی، راه و شهرسازی و شهرداری گرگان، با هم افزایی و سیاست مشترکی پیش رفته است.

تجری اضافه کرد: زنجیره جذب گردشگر با تبدیل بناهای تاریخی به مراکز اقامتی و پذیرایی شکل گرفته و با ایجاد مراکز صنایع دستی و فرهنگی این زنجیره تکمیل خواهد شد.

گفتنی است که مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری را در این بازدید فرزانه صادق مالواجرد؛ معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی، میرمحمد غراوی؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان، حسین محبوبی؛ مدیرکل راه و شهرسازی استان، حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی همراهی می کردند.

کد خبر 5121712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha