۲۹ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۴۴

مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

سامانه مجامع انتخاباتی دانشجویی موجب انسجام فعالیت فرهنگی می‌شود

سامانه مجامع انتخاباتی دانشجویی موجب انسجام فعالیت فرهنگی می‌شود

کرمانشاه- مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ایجاد سامانه جامع مجمع‌های انتخاباتی این وزارتخانه موجب حرکت به سمت انسجام فعالیت های فرهنگی دانشجویی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد هادی عسکری پیش از ظهر امروز در نشست خبری معرفی سامانه جامع مجمع‌های انتخاباتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که در سالن جلسات دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در شرایط اخیر نشان داد که می‌تواند با ابتکار عمل، امیدآفرینی و تسهیل شرایط را برای یک زندگی با کیفیت مبتنی بر بهره‌وری و افزایش کارایی برای شهروندان و دانشجویان فراهم کند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های متعددی در دانشگاه‌های سطح کشور پیگیری شده است، افزود: از دانشگاه‌ها با عنوان کانون مولد عقلانیت و خردورزی در شرایط همه گیری ویروس کرونا انتظار می‌رفت که برنامه‌هایی برای آگاهی بخشی و امید آفرینی در سطح جامعه اجرا کند.

مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به برنامه‌های متعدد اجرا شده در همه سطح دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه رازی اشاره کرد و گفت: زمینه فعالیت گروه‌های دانشجویی عمدتاً در محیط دانشگاه‌ها است و برای انجام این فعالیت‌ها ساز و کارهایی بر اساس آئین نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و اسناد فرادستی موجود در حوزه فرهنگی و اجتماعی طراحی شده است.

عسکری ادامه داد: همه دانشگاه‌ها ابزارهای لازم برای فراهم آوردن شرایط حضور و فعالیت دانشجویان در گروه‌های شناسنامه دار را دارند، اما با توجه به شیوع بیماری کرونا که باعث درگیر شدن فضای جامعه شد امکان انجام فعالیت گروهی و حضوری از بین رفت.

وی اضافه کرد: در این شرایطی که زمانی برای پایان این بیماری اعلام نشده، برای حفظ هویت و انسجام اجتماعی فضای دانشگاه و نیز رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، سیاست حوزه فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری به سمت بهره بردن از ظرفیت محیط‌های غنی شده با فناوری برای ادامه یافتن فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها پیش رفت.

عسکری به طراحی سامانه جامع مجمع‌های انتخاباتی دانشجویی وزارت علوم تحقیقات و فناوری توسط دانشگاه رازی اشاره و اظهار کرد: با ایجاد این سامانه از ظرفیت و توانمندی دانشگاه‌ها برای انجام بخشی از فعالیت‌های مرتبط با گروه‌های دانشجویی در حوزه ملی استفاده کردیم.

وی با بیان اینکه باید در شرایط خاص کشور به توانمندی‌های نیروهای داخلی اتکا شود، گفت: مجموعه‌های ارزشمند دانشجویی و فعالان حوزه فرهنگی در دانشگاه‌ها، قابلیت‌های قابل توجهی دارند که می‌توانند کارهای بزرگی را برای پیشرفت و توسعه کشور انجام دهند.

مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: طرح اولیه سامانه‌جامع مجمع‌های انتخاباتی این وزارتخانه توسط دانشگاه رازی تهیه شد و این طرح را در جلسات وزارت علوم بررسی کردیم و در نهایت تفاهم نامه آن مابین معاون فرهنگی وزارت علوم و رئیس دانشگاه رازی منعقد شد.

عسکری بیان کرد: تست‌های مختلفی برای آزمون و خطای این سامانه با استانداردهای مرتبط انجام شده و خوشبختانه کفایت سامانه به لحاظ آمادگی برگزاری انتخابات احراز شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون انتخابات چهار اتحادیه از طریق این سامانه برگزار شده، تصریح کرد: امیدواریم با استفاده از توان فنی فعالان فرهنگی دانشگاه رازی، فازهای ۲ و سه این سامانه عملیاتی شود.

عسکری ابراز امیدواری کرد که این سامانه بتواند نقش مؤثری برای تحقق و ارتقا بستر مناسب فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح ملی را ایفا کند و سندی بر توانمندی نیروهای دغدغه‌مند خلاق دانشجوی دانشگاه‌های کشور باشد.

کد خبر 5124605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha