۲۹ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۴۷

رئیس میراث فرهنگی اسفراین مطرح کرد

بومگردی های اسفراین در آستانه ورشکستگی/ خسارت ۷ میلیاردی از کرونا

بومگردی های اسفراین در آستانه ورشکستگی/ خسارت ۷ میلیاردی از کرونا

بجنورد- رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری اسفراین گفت: کرونا بوم گردی‌های شهرستان را در آستانه ورشکستگی قرار داده است.

عبدالله سهرابی کرونا">در گفتگو با مهر اظهار کرد: از مجموع ۱۲ میلیارد تومان خسارات وارده به تأسیسات گردشگری اسفراین، سهم بوم گردی‌های شهرستان تاکنون ۷ میلیارد تومان بوده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری اسفراین خاطرنشان کرد: به دلیل عدم پذیرش مسافر و محدودیت‌های کرونا بوم گردی‌ها عملاً تعطیل شدند و این مسئله مشکلات این واحدها را دوچندان نموده است.

وی افزود: حمایت‌هایی که دولت در جلسات ستاد ملی کرونا در حوزه گردشگری مصوب نموده هیچ کدامشان مشکلات این واحدها را برطرف نکرده است.

سهرابی تصریح کرد: وام‌هایی چندمیلیونی که دولت برای حمایت از حوزه گردشگری در ستاد ملی کرونا مصوب کرده، عملاً در زمان ثبت نامِ واحدهای بوم گردی تبدیل به وام‌های ۲۰ یا ۳۰ میلیون تومانی شده که به دلیل نرخ بالای بهره و مبلغ پایین وام صاحبان این واحدها به ندرت استقبال کرده‌اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری اسفراین تاکید کرد: علیرغم تسهیلات مصوب شده دولت در ستاد ملی کرونا ازجمله امهال فیش‌های واریزی آب، برق و گاز واحدهای بومگردی تا پایان اسفند ۹۹، شرکت مربوطه متأسفانه هیچ گونه همکاری با صاحبان واحدها نداشته و بسیاری از واحدهای بومگردی با اخطارهای قطع در شهرستان مواجه شده‌اند.

کد خبر 5124779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha