۳۰ دی ۱۳۹۹، ۹:۳۲

معاون استاندار آذربایجان شرقی:

بسته‌های تشویقی برای ترغیب بی‌سوادان به سوادآموزی ارائه شود

 بسته‌های تشویقی برای ترغیب بی‌سوادان به سوادآموزی ارائه شود

تبریز- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی خواستار ارائه بسته‌های تشویقی برای تشویق و ترغیب افراد بی‌سواد یا کم‌سواد به شرکت در دوره‌های سوادآموزی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیار راستگو در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی آذربایجان شرقی، اظهار داشت: با وجود اقداماتی که در استان انجام شده نتوانسته‌ایم بی‌سوادی را به شکل کامل ریشه‌کن کنیم و باید تمام دستگاه‌های در این زمینه تلاش کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید از توان و ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد نیز بهره مند شد، گفت: در چند شهرستان استان که بافت اصلی آن روستایی و عشایری است دلایل بی سوادی توسط سازمان‌های مردم نهاد بررسی و پایش و از نتایج آن در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها استفاده شود.

راستگو اظهار داشت: اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی رصد و پایش افراد بی سواد شاغل در واحدهای تولیدی و صنایع و همچنین شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران نیز اطلاعات دقیق از افراد بی سواد ساکن در روستاها را جمع آوری و اعلام کنند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های فرهنگی استان آمار و اطلاعاتی در خصوص دلایل بی سوادی استان دارند که باید جمع بندی و ارائه شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی افزود: ترویج فرهنگ سوادآموزی در جامعه فارغ از اینکه توشه ارزشمندی برای آخرت است، تقویت نظام اسلامی را نیز در پی دارد چرا که هر فردی که بی‌سواد باشد، علاوه بر خود، معضل‌ها و گرفتاری‌هایی را نیز برای دیگران ایجاد می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: حوزه مأموریت این اداره کل در حوزه سوادآموزی، شناسایی، جذب و آموزش است که اکنون در لایه‌های سخت این کار وارد شده‌ایم.

جعفر پاشایی افزود: مخاطب آموزش و پرورش در حوزه سوادآموزی افراد ۱۰ تا ۴۹ سال هستند که برابر آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن در این حوزه سنی تقریباً چهار دهم درصد از میانگین کشوری پایین هستیم.

کد خبر 5125284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha