۳۰ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۱۱

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان خبر داد

جلوگیری از دلالی در خرید و فروش قبر در کرمان

جلوگیری از دلالی در خرید و فروش قبر در کرمان

کرمان - معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان از پیش فروش ۲۱ هزار قبر در آرامستان جدید کرمان خبر داد و گفت: اجازه دلالی در زمینه خرید و فروش قبر را نمی‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان گفت: طبق محاسبات انجام‌شده، هزینه‌های آرامستان کرمان در سال‌جاری ۱۵ میلیارد تومان و درآمد آن پنج میلیارد تومان تا پایان سال برآورد شده است.

رامین امیرمداح با بیان اینکه یارانۀ شهرداری به خدمات ارائه‌شده در آرامستان ۱۰ میلیارد تومان است، گفت: با احتساب ۶۳ درصد افزایش تعرفه‌های خدمات، هزینه‌های آرامستان کرمان در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۸ میلیارد تومان و درآمد آن هشت میلیارد تومان برآورد شده است.

وی در توضیح علت در نظر گرفتن محاسبۀ صددرصدی هزینۀ نقل و انتقال قبر خریداری‌شده به افرادی غیر از بستگان درجه یک، براساس قیمت روز بوستان موردنظر، بیان کرد: این تصمیم برای جلوگیری از دلالی در این زمینه بوده است؛ چراکه عده‌ای، قبرها را با هدف خرید و فروش، از شهرداری خریداری می‌کنند و به قیمت چند برابر می‌فروشند؛ باید جلوی این دلالی‌ها را که فساد ایجاد می‌کند و مانع نظارت شهرداری می‌شود، بگیریم.

وی همچنین بیان کرد: تاکنون، ۲۱ هزار قبر در آرامستان جدید پیش‌فروش شده است.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان خاطرنشان کرد: همۀ هزینه‌های پیشنهادی برای آرامستان کرمان در سال ۱۴۰۰، پایین‌تر از هزینۀ خدمات مشابه در سایر کلان‌شهرهاست.

امیرمداح درخصوص فروش قبر در بوستان‌های مسجد صاحب‌الزمان (عج) به قیمت پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، بیان کرد: این قبرها مربوط به قبرهای بدون‌صاحب است که در سال‌های قبل یک سنگ گذاشته شده؛ در حالی‌که مرده‌ای در آن دفن نیست.

وی افزود: با آغاز طرح ممیزی قبور در مسجد صاحب‌الزمان (عج)، قبرهای بدون‌صاحب مشخص می‌شود که پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۲۰۰۰ قبر شناسایی شود.

لازم به ذکر است؛ در این نشست لوایح درآمدی حوزۀ خدمات‌شهری ازجمله هزینه‌های پسماندهای شهری و سایر موارد مثل حمل‌ونقل، آسفالت وغیره بررسی شد.

جلسات اخیر شورای اسلامی شهر کرمان و کمیسیون‌های مربوط، به‌صورت تخصصی به موضوع لوایح درآمدی شهرداری در سال آینده اختصاص دارد.

کد خبر 5125437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha