۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۹:۵۲

آیت الله رئیسی:

«جهش تولید» ایران را در برابر دشمنان تقویت می‌کند

«جهش تولید» ایران را در برابر دشمنان تقویت می‌کند

شاهرود- رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه «جهش تولید» ایران را در برابر دشمنان تقویت می‌کند، گفت: باید به رونق تولید و راه انداختن کارخانجات توجه ویژه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنج شنبه در نشستی با نخبگان استان سمنان در شاهرود به میزبانی سالن البرز شرقی، ضمن بیان اینکه جهش تولید ایران را در برابر دشمنان تقویت می‌کند، تاکید کرد: باید به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره تولید و شعار ما می‌توانیم نگاه ویزه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه رونق تولید و راه انداختن کارخانجات یکی از اصول مهم برای تقویت اقتصادی است، ابراز کرد: رفع مشکلات کارگری و اشتغال از دغدغه مردم کاسته و همچنین ایران را از لحاظ اقتصادی قوی می‌سازد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه رفع مشکلات مردم و همچنین معیشت در اولویت مسئولان باشد، گفت: محسوب می‌شود که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها به آن تاکید کرده‌اند و ما نیز می‌بایست به این امر، اهتمام داشته باشیم.

رئیسی همچنین با بیان اینکه داشتن روحیه جهادی و مدیریت انقلابی در قوه قضائیه و همچنین دیگر نهادهای ایران اسلامی امری الزامی است، بیان کرد: عامل گشوده شدن بسیاری از گره‌ها در حوزه‌های مختلف همین داشتن روحیه انقلابی است.

وی با بیان اینکه رزمایش پهپادی و موشکی نیروهای مسلح در واقع به مثابه نمایش قدرت کشور با وجود تحریم‌ها و تهدیدها بود، تاکید کرد: ایران اسلامی امروز در اوج اقتدار قرار دارد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه بخش‌نامه قوه قضائیه بانک‌ها را ملزم کرده که نمی‌توانند بیشتر از میزان سودی که بانک مرکزی تعیین کرده، از دریافت کنندگان وام‌های بانکی دریافت کنند، گفت: شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی میزان سود را تعیین می‌کنند.

رئیسی با بیان اینکه اصلاح نظام بانکی کشور یکی از ضرورت‌های جدی محسوب می‌شود، گفت: این اقدام یکی از مسائلی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بارها بر آن تاکید کرده‌اند و ما نیز معتقد هستیم در صورت اصلاح نظام اقتصادی بسیاری از پرونده‌های قضائی نیز کم می‌شود.

وی همچنین از اصلاح نظام ارجاع به کارشناس به عنوان یکی از بخش‌های سند تحول قضائی یاد کرد و گفت: این طرح می‌بایست با کارشناسی دقیق در سر جای خودش به خوبی اجرا شود.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه یکی از مسائلی که در بین مردم ما امیدآفرینی می‌کند جلوگیری از فساد اداری است، تاکید کرد: سلامت اداری در نظام ما در راستای اجرای عدالت محسوب می‌شود که به صورت جدی توسط دستگاه قضائی دنبال می‌شود از سوی دیگر مسئولان حاکمیتی به خصوص دولتی نیز در این راستا نقش مهمی دارند و برای مثال باید افرادی که منکری را نهی می‌کنند و فسادی را گزارش می‌کنند مورد سپاس مسئولان قرار گیرند.

کد خبر 5127569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha