۳ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۴۱

امام جمعه شیراز:

دولت در بازار بورس باید به مردم تضمین دهد

دولت در بازار بورس باید به مردم تضمین دهد

شیراز- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شیراز گفت: دولت در بازار بورس باید به مردم تضمین دهد که اصل پول آنان دچار مشکل نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله لطف الله دژکام در آئین نماز جمعه شیراز بیان کرد: در تخصیص بودجه باید توجه ویژه‌ای به معارف اسلامی و تربیت قرآنی شود و برای اشاعه این فرهنگ بودجه مناسبی در نظر گرفته شود تا بتوان از این طریق نسبت به گسترش دین اقدام کرد این در حالی است که بودجه در نظر گرفته شده برای قرآن در سال ٩٩ یک دهم سالیان قبل بود.

امام جمعه شیراز به نمایندگان مجلس هشدار داد: با توجه به ارائه بودجه سال ۱۴۰۰ باید نگاه ویژه ای در لایحه بودجه سال آینده به موضوع قرآن و معارف اشاعه و گسترش فرهنگ قرآنی باشد.

وی در خصوص شیوع کرونا نیز متذکر شد: استان فارس در کشور سرآمد در حوزه‌های پیشگیری و درمان است وجوانان استان فارس توانسته‌اند با رعایت مسائل بهداشتی زمینه کنترل این بیماری را فراهم کنند.

امام جمعه شیراز در خصوص بازار بورس نیز عنوان کرد: در خصوص بازار بورس اصل معاملات بورس حلال است اگر شرکتی بدون فعالیت نسبت به ربا خواری اقدام کنند باید نسبت به جلوگیری از فعالیت این شرکت در بازار بورس اقدام شود اما اگر شرکتی در حال فعالیت است می‌توان نسبت به خرید و فروش سهام از این شرکت‌ها اقدام نمود.

او ادامه داد: یکی از تضمین‌هایی که دولت باید به مردم در موضوع بورس دهد این است که باید اصل پول مردم را بدون خطر به آنان باز گردد در اصل سرمایه مردم وارد نشود.

آیت الله دژکام متذکر شد: قرآن و برنامه ریزی قرآنی باید در تمامی عرصه‌های انقلابی وجود داشته باشد و برنامه‌ریزان انقلاب اسلامی نیز باید توجه ویژه‌ای به این مسئله داشته باشند.

وی با اشاره به ایام فاطمیه بیان کرد: یکی از ویژگی‌های جامعه اسلامی هدایت پذیر از ائمه اطهار است و در این ایام فاطمیه همزمان با ولادت ایشان نیز شده است جامعه عطر و بوی قرآنی گرفته زیرا هدف نهایی ولایت در دیدگاه مؤمنان در قرآن است.

کد خبر 5127942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha