۳ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۵۱

خطیب جمعه‌ کامفیروز:

کاهش نرخ ارز قیمت کالاها را کم نکرد/ سرمایه مردم در بورس حفظ شود

کاهش نرخ ارز قیمت کالاها را کم نکرد/ سرمایه مردم در بورس حفظ شود

کامفیروز - امام جمعه‌ کامفیروز گفت: سیستم اقتصادی معیوب یعنی قیمت اجناس با افزایش نرخ ارز بالا می رود اما با نزولی شدن آن تفاوتی در نرخ کالا ایجاد نمی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلامدر خطبه‌های این هفته نماز جمعه کامفیروز با اشاره به افزایش دائمی قیمت کالاهای اساسی در کشور گفت: سیستم اقتصادی معیوب یعنی سیستمی که قیمت تمامی اجناس منجمله کالاهای اساسی کشور و حتی کالاهایی که ارتباطی با نرخ ارز ندارند اما با افزایش نرخ ارز بالا می‌رود ولی با نزولی شدن نرخ ارز تفاوتی در قیمت‌ها حاصل نمی‌شود غیر از تبلیغات و نمایش‌های دولتی که ما نرخ ارز را پایین آوردیم.

وی قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته و مردم لااقل از دستگاه‌های نظارتی توقع دارند که بر بازار نظارت بیشتر و جدی تری داشته باشند تا این بار سنگین بیش از این بر مردم فشار نیاورد. بازار جوری شده که هر کس به هر قیمتی که دلش بخواهد و زورش برسد، جنسش را به مردم می‌فروشد.

وی در ادامه با اشاره به ذوب شدن سرمایه مردم در بازار بورس گفت: چقدر سخت است که شاهدیم مثل آب شدن یک تکه یخ در گرمای تابستان، اموال و دارایی مردم در بازار بورس درحال ذوب شدن است. همین کسانی که الان بجای پاسخگو بودن می‌گویند نوسان جز ذاتی بازار بورس است به یاد بیاورند آن زمانی که با حمایت‌ها و دلگرمی‌های واهی خویش مردم را ترغیب به ورود به این بازار می‌کردند. و متأسفانه در این زمینه تا کنون از مجلس انقلابی هم عکس العملی قاطع ندیده‌ایم.

امام جمعه کامفیروز بیان کرد: عکس العمل قاطع یعنی بهبود اوضاع اما کشاندن وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس به مجلس در صورتی که منجر به بهبود اوضاع نشود چه فایده‌ای دارد؟ باید دنبال راهکاری باشید که سرمایه‌ی از دست رفته مردم به آن‌ها باز گردد چرا که این مردم با تشویق مسئولین ارشد که سکه و دلار جای سرمایه‌گذاری نیست، بلکه بورس جای سرمایه‌گذاری است، برای حمایت از تولید داخلی سرمایه‌های خود را وارد این بازار کردند.

کد خبر 5128128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha